Καρναβαλιστές εναντίον κοροναϊού

Από την έντυπη έκδοση Οι Απόκριες στη Γερμανία αντιμετωπίζονται ως η «πέμπτη εποχή του χρόνου»: τα ράφια είναι γεμάτα γκλίτερ και βαφές, παντού πολύχρωμες στολές, μπαλόνια, γιρλάντες, κομφετί. Εδώ και λίγο καιρό, μάλιστα, εμφανίστηκε ένα νέο αξεσουάρ: η σακούλα για τα ούρα. Άλλωστε, ανεξαρτήτως καιρού, οι καρναβαλιστές πίνουν πολύ και διασκεδάζουν κυρίως σε υπαίθριους χώρους, όπου συχνά οι τουαλέτες είναι είδος πολυτελείας. Ήδη αρκετό καιρό πριν από τις επίσημες συναντήσεις των αποκριάτικων συλλόγων, ξεκινά η αναζήτηση ενδυμασίας και μακιγιάζ για τους περισσότερους καρναβαλιστές. Καταστήματα ρούχων και καλλυντικών, φαρμακεία και κάθε είδους μαγαζιά αυξάνουν τον τζίρο τους χάρη στην «πέμπτη εποχή του χρόνου». Και δεν είναι μόνο οι καταστηματάρχες: στα ξενοδοχεία στην Κολωνία, στο Ντίσελντορφ ή στο Μάιντς -εκεί δηλαδή όπου οι αποκριάτικοι εορτασμοί φτάνουν στο ζενίθ-, καθώς και σε εστιατόρια και μπαρ των μεγάλων πόλεων γίνεται μάχη για μία θέση. Επιπλέον, μέρες που είναι, οι παρευρισκόμενοι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν και κάτι παραπάνω. Σύμφωνα με στοιχεία της Boston Consulting Group (BCG), την τελευταία δεκαετία αυξήθηκαν τα κέρδη κατά τη διάρκεια του καρναβαλιού κατά 29%, σχεδόν 600 εκατ. ευρώ. Το μεγαλύτερο κέρδος βέβαια αποφέρουν οι πωλήσεις των στολών: περίπου το 40% από τα 110 εκατ. του συνολικού τζίρου για το 2019.  «Η φετινή χρονιά είναι φανταστική» λέει ο διευθυντής ενός από τα πιο γνωστά καταστήματα με αποκριάτικα είδη στην Κολωνία. Για τον Μπγιερν Λίντερτ φαίνεται ακόμη και ο κοροναϊός να έχει ελάχιστη σημασία μπροστά στους εορτασμούς του καρναβαλιού: «Όπως όλοι εξακολουθούν να πηγαίνουν στον κινηματογράφο ή στο γήπεδο, έτσι γίνεται και με το καρναβάλι» λέει. Βέβαια, αυτό εν μέρει οφείλεται και στο γεγονός ότι στη Γερμανία δεν έχουν σημειωθεί αρκετά κρούσματα, ώστε να ληφθούν ανάλογα μέτρα. Ο Γιόχεν Σονφέλντερ αναφέρει μάλιστα πως «σε περίπτωση που αυτό αλλάξει μέσα στις επόμενες μέρες, σίγουρα θα αναδιαμορφώσει και το αποκριάτικο σκηνικό». Let's block ads! (Why?)