«Joker» σε οσκαρική τροχιά και πολιτική αγιογραφία του Γιάνη Βαρουφάκη

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης[email protected]Ο μύθος του «Joker» από ένα αμιγώς κοινωνικό πρίσμα, μια γοητευτική ιστορία μυστηρίου και αγάπης, ένα πολυσυζητημένο πολιτικό θρίλερ με την υπογραφή του Κώστα Γαβρά, ένα δράμα προσφυγικής επιβίωσης και μία από τις πιο αινιγματικές, σαγηνευτικές, συνταρακτικές δημιουργίες του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν με αφοπλιστική... σιωπή, αποτελούν το ιδιαίτερα ενδιαφέρον κινηματογραφικό παζλ της εβδομάδας.«Joker»  Εξετάζοντας τον μύθο του «Joker» από ένα αμιγώς κοινωνικό πρίσμα, η νέα δημιουργία του Τοντ Φίλιπς προσφέρει ένα τρυφερό αλλά και τρομακτικό πορτρέτο, οδηγώντας τον Χοακίν Φίνιξ απευθείας στα Όσκαρ. Στην υπόθεση της ταινίας -η οποία απέσπασε Χρυσό Λέοντα στο φετινό Φεστιβάλ Βενετίας- ο Άρθουρ δουλεύει ως κλόουν το πρωί και ως stand up κωμικός τα βράδια. Πολύ γρήγορα, συνειδητοποιεί ότι ο περίγελος είναι ο ίδιος και όχι αυτά που λέει ή κάνει. Το ανεξέλεγκτο γέλιο του, που ξεσπά τις λάθος στιγμές, αποδεικνύει ότι αδυνατεί να συντονιστεί με το κοινό του. Κι όσο προσπαθεί να ελέγξει την κατάσταση, τόσο περισσότερο γελοιοποιείται και αφήνει τον εαυτό του εκτεθειμένο, ακόμα και σε περιστατικά βίας. Καθώς κινείται σε έναν υπαρξιακό φαύλο κύκλο, μεταξύ πραγματικότητας και τρέλας, αρκεί μια λανθασμένη επιλογή του, για να προκαλέσει μια αλυσιδωτή αντίδραση κλιμακούμενων και, τελικά, ολέθριων γεγονότων. «Το Αυγό» Ο Κινέζος κινηματογραφιστής Γουάνγκ Κουανάν -σκηνοθέτης του «Γάμου της Τούγια» που είχε βραβευθεί με τη Χρυσή Άρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου- παρουσιάζει μια γοητευτική ιστορία μυστηρίου και αγάπης για τη θέση των γυναικών στη μακρινή Μογγολία. Ένας 18χρονος αστυνομικός φυλάει μόνος του τη σκηνή ενός εγκλήματος με θύμα μια γυμνή, νεαρή γυναίκα. Μια 35χρονη ντόπια έχει σταλεί να τον βοηθήσει. Σε αυτή τη σκοτεινή και απομονωμένη νύχτα στις στέπες της Μογγολίας, οι δυο τους κάνουν σεξ και η γυναίκα μένει έγκυος -μια πράξη που έχει το δικό της, απώτερο κίνητρο. «Αμερικάνικο Όνειρο» Στο δράμα προσφυγικής επιβίωσης της Ιοάνα Ουρικάρου,  η Μάρα, μια τριαντάχρονη ανύπαντρη μητέρα από την Ρουμανία, εργάζεται στις ΗΠΑ σαν αποκλειστική νοσοκόμα με προσωρινή βίζα. Θέλοντας να εξασφαλίσει ένα καλύτερο μέλλον για τον γιo της, παντρεύεται τον ασθενή της, Ντάνιελ, λίγο πριν λήξει η άδεια παραμονής της. DANAOS FILMS Οι διαδικασίες για την απόκτηση της πράσινης κάρτας ξεκινούν δίνοντας συνεντεύξεις στον αρμόδιο υπάλληλο του υπουργείου μεταναστευτικής πολιτικής, τον Mότζι. Τα πράγματα, όμως, περιπλέκονται και προκύπτουν συνεχώς εμπόδια… Μια ιστορία για το αμερικάνικο όνειρο, που συνεχίζει να στοιχειώνει την Ευρώπη του σήμερα.«Ενήλικοι στην Αίθουσα» Βασισμένο στο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη «Ανίκητοι Ηττημένοι», το φιλμ δραματοποιεί όσα συνέβησαν στις συναντήσεις του Eurogroup, το πρώτο εξάμηνο του 2015. Πίσω από κλειστές πόρτες, διαδραματίστηκε μια παγκόσμια ιστορία... εκείνη ενός λαού παγιδευμένου σε ένα κολοσσιαίο χρέος. Μια επιβεβλημένη λιτότητα ενάντια στην ανθρωπότητα και την επιβίωση. Μια ιστορία όπου ο καθένας παίζει τον δικό του ρόλο, όπου οι χαρακτήρες δεν είναι ούτε καλοί ούτε κακοί, αλλά καθοδηγούμενοι από τις συνέπειες της δικής τους αντίληψης για το τι είναι σωστό να κάνουν. Μια ασφυκτική παγίδα, όπου οι ήρωες οδηγούνται στη διχόνοια. Μια αρχαία ελληνική τραγωδία στη σύγχρονη εποχή.  Χωρίς να είναι αληθινά αποκαλυπτικό, το νέο φιλμ  του Κώστα Γαβρά για την ελληνική κρίση μοιάζει να είναι, πάνω απ’ όλα, μια πολιτική αγιογραφία του εμπνευστή και πρωταγωνιστή του, του πρώην Υπουργού Οικονομικών. «Η Σιωπή» Δυο αδελφές, η Έστερ και η Άννα, επιστρέφοντας μετά από ταξίδι στο πατρικό τους σπίτι, κάνουν μια προσωρινή στάση σ’ ένα άγνωστο ξενοδοχείο, σε μια απροσδιόριστη χώρα. Κατά την παραμονή τους στο ξενοδοχείο θα αποκαλυφθεί το σιωπηρό τους αμφίδρομο μίσος, καθώς οι απόκρυφες επιθυμίες τους θα έρθουν στην επιφάνεια. WEIRD WAVE Επανέκδοση -με νέες ψηφιακές κόπιες- μιας από τις πιο αινιγματικές, σαγηνευτικές, συνταρακτικές δημιουργίες του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν. Πρωταγωνιστούν οι  Ίνγκριντ Τούλιν, Γκούνελ Λίντμπλομ, Μπίργκερ Μάλμστεν. Let's block ads! (Why?)