Μοτοσικλέτες με καλάθι από την Κίνα

Έγιναν γνωστές κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ο λόγος για τις μοτοσικλέτες με την διπλή θέση, το χαρακτηριστικό «καλάθι», δίπλα από τη θέση του οδηγού, όπου μπορούμε να βολευτεί με χαρακτηριστική άνεση ένας ακόμη αναβάτης. Σήμερα, μια κινέζικη φίρμα που θέλει να επανακυκλοφορήσει ένα πιστό αντίγραφο της προπολεμικής BMW R71. Η κινέζικη CJ650 έχει ρετρό σχεδίαση, και θα διαθέτει κινητήρα απόδοσης 71 ίππων – ο κινητήρας είναι της Kawasaki από το ER-6. Σημαντικό, ότι το «καλάθι» του συνεπιβάτη είναι αποσπώμενο, ώστε όταν δεν είναι απαραίτητη η παρουσία του, να μπορεί να ο οδηγός για λόγους ευελιξίας – όπως μέσα στο μποτιλιάρισμα, να μπορεί να την οδηγήσει. Οι πληροφορίες αναφέρουν, ότι το συγκεκριμένο ρετρό κινεζικο δίκυκλο προσφέρεται ήδη στην τοπική αγορά, με τιμή 7.000 ευρώ. Ίσως, αν τηρεί τις προδιαγραφές ασφαλείας και ρύπων, να την δούμε και στην ευρωπαϊκή αγορά. Ιστορικά, η πιο γνωστή προπολεμική μοτοσικλέτα ήταν της BMW με το μοντέλο της R75 να φέρει το χαρακτηριστικό καλάθι του συνοδηγού. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η κίνηση μεταδιδόταν και στον τρίτο τροχό, ενώ, μηχανολογικά διέθετε και μπλοκέ διαφορικό! Είχε εξαιρετικές επιδόσεις, ενώ, μπορούσε να ξεκολλάει εύκολα από τη λάσπη, σε σχέση με ένα αυτοκίνητο, λόγω του μειωμένου βάρους ( και αυτός ήταν ένας ακόμη λόγος που της χρησιμοποιούσαν σε κακοτράχαλα σημεία για τη μεταφορά των αξιωματικών). Άξιο αναφοράς, ότι αργότερα, οι σοβιετικοί αντέγραψαν, με εντολή του Στάλιν, τις συγκεκριμένες μοτοσικλέτες, βγάζοντας στην παραγωγή τις Μ-72. Πάντως, η ιστορία των «καλαθιών» κρύβει τις ρίζες της στις αρχές της δεκαετίας του 20ου αιώνα, όταν το 1912, μια βρετανική φίρμα, η Watsonian κατασκεύασε για πρώτη φορά καλάθι για μοτοσικλέτες, ενώ αργότερα, το 1922, η Jaguar είχε δική της γραμμή παραγωγής για κατασκευές καλαθιών.