Το «Άσπρο Βέλος» σχίζει ελεύθερο τον «Άνεμο»

Το-Άσπρο-Βέλος-στον-Άνεμο. Αμφιβάλλουμε αν είναι σωστή η μετάφραση, είναι όμως πολύ ποιητική. Ιδανική για μια μοτοσυκλέτα σαν την Husqvarna Vitpilen 401 Aero. Που δημιουργήθηκε για να τραβήξει τα βλέμματα στην παρουσίαση του «πεζού» Vitpilen 401 παραγωγής, στη μιλανέζικη EICMA. Η λέξη Aero βέβαια δεν σημαίνει τον Άνεμο, αλλά την αεροδυναμική. Ένα όχημα ή αντικείμενο «Aero» έχει πιο αεροδυναμικό σχήμα, δηλαδή ο αέρας επηρεάζει λιγότερο την ταχύτητά του. Αν δεν πειστήκατε, μπορείτε να βρείτε τη δική σας σωστή μεταφραστική εκδοχή. Εμείς προσπαθήσαμε. Ένας σλοβάκος θεατρικός συγγραφέας είχε πει: «Όταν φυσάει φρέσκος άνεμος, πρώτα λυγίζουν τα άδεια κεφάλια». Τι να συλλογίζονται όσοι τα τελευταία χρόνια σκαλίζουν τη νοσταλγία μας με φανταστικές ή πραγματικές ρετρό αναπαραστάσεις του '70 και του '80; Πόσων τα γόνατα θα λυγίσουν και τα κεφάλια θα σκύψουν, συνειδητοποιώντας πως όταν εκείνοι αναζητούσαν έμπνευση απλώνοντας ρυζόχαρτα σε γραμμές περασμένες, κάποιοι στον Αυστρία τραβάνε καινούργιες καμπύλες, τολμηρές τεθλασμένες. Όπως και τα υπόλοιπα «Φτερά», άσπρα και μαύρα (Vitpilen, Svatpilen) είτε 401 είτε 701, η Aero αποτελεί έργο του Maxime Thouvenin που δουλεύει στον KISKA. Ναι, εκεί που σχεδιάζονται από το 1992 και όλα τα ΚΤΜ. Από το 2013 η Husqvarna, για να κάνουμε μια μικρή επανάληψη στην ιστορία μας, ανήκει στον Pierer, μεγαλομέτοχο και ηγέτη της ΚΤΜ. Αφού πρώτα ανήκε στην BMW. Και πρωτύτερα στην MV Agusta. Και την Cagiva. Και ακόμη πιο πριν στη σουηδική Husqvarna. Τη βιομηχανία όπλων... Η Aero ενσαρκώνει τη «μικρή, μονοκύλινδρη 'αυθεντική μοτοσυκλέτα δρόμου'... τη σύγχρονη αντίληψη της φεριγκάτης μοτοσυκλέτας», διαβάζω στο press kit. No bullshit. Κόντρα στο σύγχρονο ρεύμα, δεν βλέπουμε τίποτα το ρετρό στις γραμμές της. Τούτη είναι η απολύτως σημερινή εκδοχή του café racer, με πρωτότυπο και αυθεντικό στυλ αντιδιαμετρικά αντίθετο και ανταγωνιστικό των κάπως «μελό» ρετρό της BMW και της Ducati. Ξέχειλη από σκανδιναβικό πραγματισμό, παρότι η εταιρεία έχει εδώ και 30 χρόνια βγει από τη Σουηδία. Θα περάσει στην παραγωγή; Κι αν ναι, ολόκληρη ή μόνον το φέρινγκ ως κιτ για το απλό Vitpilen; Άγνωστο. Αλλά μάλλον ναι. Πώς να συγκρατηθεί ένα Βέλος που φτερουγίζει στον Άνεμο; Θανάσης Χούντρας