Η Yamaha στηρίζει τα Supersport, παρουσιάζοντας το νέο YZF-R6

Φιλί ζωής δίνει στην κατηγορία 600 Supersport 600 η ανανέωση ενός τόσο σημαντικού μοντέλου όπως το Yamaha YZF-R6. Είναι μια κατηγορία της οποίας το μέλλον φαντάζει επισφαλές, μετά την «αποκήρυξή» της από την Honda. Εκπλήσσοντας ειδικούς και μη, η Yamaha διάλεξε να εμφανίσει το νέο της Supersport όχι στην σημαντικότερη για την παγκόσμια αγορά Έκθεση της Κολωνίας INTERMOT, αλλά στην αμερικάνικη AIMExpo, στο Ορλάντο της Φλώριδας. Το R6 είναι το πρώτο νέο Supersport από μεγάλο κατασκευαστή εδώ και 8 χρόνια! Όπως αναμενόταν, ακολουθεί αισθητικά τις γραμμές της πρόσφατα ανανεωμένης R1, με ίδια σχεδόν μούρη / προβολέα / εισαγωγή ram-air. Copy-paste είναι και η ουρά από το R1. Από τεχνολογικής πλευράς η R6 του 2017 ακροβατεί με επιτυχία ανάμεσα στο προηγούμενο μοντέλο και το μέλλον. Κι αυτό γιατί βασικά διατηρεί το πλαίσιο και τον κινητήρα του υπάρχοντος μοντέλου, με πολλές και σημαντικές επεμβάσεις όμως. Εννοούμε την αναβάθμιση των αναρτήσεων, τα φρένα με ABS, την προσθήκη 3 διαφορετικών διαμορφώσεων απόδοσης επιλέξιμων από τον αναβάτη, το εξελιγμένο traction control και το εξτρά quickshifter. Τελικά, παρότι πρόκειται για ένα φρεσκάρισμα του μοντέλου, βλέπουμε πως η Yamaha προχώρησε σε μια εκτεταμένη αναβάθμιση της μοτοσυκλέτας της, η οποία πλέον αποτελεί τον «πρεσβευτή» της κατηγορίας. Οπτικά κυριαρχεί η νέα μάσκα με τα φώτα LED και τα ενσωματωμένα στους καθρέφτες επίσης LED φλας, ενώ η εισαγωγή αέρα ανακαλεί στον νου την εικόνα της καθαρόαιμης Μ1 που οδηγούν οι Rossi και Lorenzo στα MotoGP. Η Yamaha δηλώνει πως το νέο φέρινγκ είναι το πλέον αεροδυναμικό που έχει φορέσει ποτέ σε R6, διαθέτοντας έναν συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης κατά 8% χαμηλότερο από του προηγούμενου. Και ακόμη πως η R6 του 2017 είναι η πιο αεροδυναμική μοτοσυκλέτα που έχει κατασκευάσει ποτέ. Από το YZF-R1 προέρχεται και το πιρούνι, ένα ανεστραμμένο πλήρως ρυθμιζόμενο KYB με διάμετρο καλαμιών 43χιλ. (το προηγούμενο είχε διάμετρο 41), αλλά βέβαια ρυθμισμένο για τη μάζα και τις επιδόσεις του R6. Από την KYB κατασκευάζεται και το αμορτισέρ, επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο κατά 4 τρόπους: προφόρτιση ελατηρίου, απόσβεση συμπίεσης και αργή / γρήγορη απόσβεση επαναφοράς. Ο άξονας του εμπρός τροχούς μεγάλωσε σε διάμετρο στα 24χιλ. Ανασχεδιασμένο είναι το ρεζερβουάρ μειώνοντας το βάρος κατά 1,2 κιλά και το χυτό υποπλαίσιο με υλικό κατασκευής εδώ το εξωτικό μαγνήσιο, εξισορροπώντας εν μέρει το βάρος που προστέθηκε με το ABS, το traction control και το μεγαλύτερο πιρούνι. Η Yamaha δηλώνει βάρος πλήρες τα 190 κιλά. Οι σημαντικότερες επεμβάσεις όμως που φέρνουν το R6 στην πρώτη γραμμή της τεχνολογίας είναι αυτές που δεν φαίνονται: τα ηλεκτρονικά βοηθήματα της μοτοσυκλέτας. Πλέον σημαντικό από αυτά είναι το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Traction Control) που διαθέτει το μοναδικό «ταλέντο» να αναγνωρίζει τη διαφοροποίηση της διαμέτρου των ελαστικών καθώς αυτά φθείρονται (σε έναν αγώνα) και να αυτορυθμίζεται ανάλογα! Το σύστημα μπορεί να ρυθμιστεί σε 6 επίπεδα επεμβατικότητας αλλά και να τεθεί εκτός λειτουργίας. Επίσης η μονάδα ελέγχου του κινητήρα προσφέρει την επιλογή τριών διαφορετικών αποδόσεων (Standard, A και B) , οι οποίες μεταβάλλουν την απόκριση στις εντολές του ηλεκτρονικού γκαζιού ανάλογα με τον επιλεγμένο “χάρτη” λειτουργίας” για περισσότερη ή λιγότερη αμεσότητα και αγριάδα. Για πρώτη φορά σε R6 στα φρένα της Nissin με τις τετραπίστονες ακτινινές δαγκάνες (προέρχονται από το R1) και την τρόμπα, προσαρμόστηκε ένα σύστημα ABS, αφού η χρήση του είναι πλέον υποχρεωτική στην Ευρώπη. Οι δίσκοι έχουν μεγαλώσει από τα 310 στα 320χιλ. Το κατά παραγγελία προσφερόμενο quickshifter λειτουργεί μόνον στα ανεβάσματα, πράγμα που σημαίνει ότι στα κατεβάσματα πρέπει να χρησιμοποιείται συμβατικά ο συμπλέκτης. Η μοτοσυκλέτα θα κατασκευάζεται σε 3 χρώματα: Intensity White/Matte Silver, Matte Raven Black και Team Yamaha Blue. Δείτε το teaser video του νέου R6 [embedded content] Θανάσης Χούντρας