Το νέο maxi ηλεκτρικό σκούτερ της BMW

Το νέο ηλεκτρικό σκούτερ «C evolution» της BMW εμφανίστηκε στην αυτοκινητιστική έκθεση του Παρισιού Mondial de L'Automobile. Το σκούτερ παράγεται σε δύο εκδόσεις, την Long Range και την ευρωπαϊκή που είναι προσαρμοσμένη στις προδιαγραφές της κατηγορίας διπλωμάτων Α1. Και οι δύο εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με μπαταρίες νέας γενιάς, σαν κι αυτές που χρησιμοποιούνται στο ηλεκτρικό τετράτροχο i3 της BMW, με βασικότερο προτέρημα τη σημαντική επέκταση της αυτονομίας στα 160 και 100 χλμ. αντίστοιχα. Με το νέο «C» παραδίδεται σαν στανταρ εξοπλισμός και το καλώδιο φόρτισης, πιο μικρό σε διάμετρο και άρα πιο εύχρηστο. Επίσης έχει προστεθεί και μια βάση προσαρμογής smartphone. Στον τομέα των επιδόσεων τώρα, το Long Range προσφέρει στιγμιαία ανώτατη απόδοση 35 kW (48 bhp) με 72 Nm ροπής, που ισοδυναμούν με 600 Nm στον πίσω τροχό, αρκετά για να το επιταχύνουν από στάση ως τα 50 χλμ/ώρα σε 2,7 δευτερόλεπτα. Πιο ρεαλιστικό πάντως μέτρο της απόδοσης είναι η συνεχής παροχή ισχύος που φτάνει τα 19 kW (26 ίππους), δηλαδή 8 kW (11 ίππους) περισσότερο από ό,τι στο προηγούμενο μοντέλο. Η τελική του καθορίζεται από κόφτη στα 130 χλμ/ώρα. Στην ευρωπαϊκή έκδοση, η απόδοση (συνεχής παροχή) φτάνει τα 11 kW (15 hp), ενώ η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στά 120 χλμ/ώρα. Αμφότερες οι εκδόσεις προσφέρονται με το νέο φινίρισμα που περιλαμβάνει Ionic Silver metallic / Electric Green σε συνδυασμό με το μαύρο Blackstorm. Αυτό που ξεχωρίζει την έκδοση Long Range είναι τα νέα γραφικά στο κεντρικό τούνελ, ανάμεσα στα πόδια. Τα δύο μέγα σκούτερ διατίθενται ήδη σε ευρωπαϊκές χώρες (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ελβετία, Αυστρία, Ολλανδία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Πορτογαλία, Ιρλανδία) και την Κίνα. Στο άμεσο μέλλον θα πωλούνται επίσης στις ΗΠΑ, τη Νότια Κορέα, την Ιαπωνία και τη Ρωσία. Περιληπτικά τα κυριότερα χαρακτηριστικά του πρωτοποριακού C evolution: Υγρόψυκτος ηλεκτροκινητήρας, μετάδοση μέσω ιμάντα και γραναζιών. «Έξυπνη» ανάκτηση ενέργειας όταν το σκούτερο ρολάρει ή φρενάρει. Ταχεία επαναφόρτιση μπαταριών σε 4 ώρες από το οικιακό δίκτυο ή ακόμη ταχύτερα από τον ειδικό σταθμό φόρτισης. Υβριδικό πλαίσιο με χαμηλό κέντρο βάρους. Ο βασικός κορμός του είναι ουσιαστικά το κιβώτιο που περιέχει τις μπαταρίες. Η βάση του ηλεκτρομοτέρ αποτελεί επίσης το πρώτο τμήμα του ψαλιδιού που στεγάζει και τη μετάδοση. Φρένα με ABS. Πλάγιο σταντ που ενεργοποιεί τα φρένα Πλούσιος εξοπλισμός που περιλαμβάνει οθόνη πολλαπλών ενδείξεων TFT, φώτα ημέρας και φλας LED, 4 διαμορφώσεις λειτουργίας κινητήρα, υποβοήθηση όπισθεν και Torque Control Assist (TCA) που είναι ένα είδος Traction Control. Δείτε βίντεο με το C Evolution... [embedded content] Θανάσης Χούντρας