Περι ΑΝΤΙΝΟΜΙΑς και "Άσπρου Χαλικιού"
Διάβασα με πολύ ενδιαφέρον την ανάλυσή του Antonis Petrides για την Αντινομία. Όπως και όλες τις άλλες που έχει δημοσιεύσει. Δυστυχώς αυτόν τον καιρό ασχολούμαι με κάτι άλλο, αλλά μέσα στο Φθινόπωρο θα επανέλθω Καββαδιακά και θα ήθελα να επεκταθούμε μαζί με τον Αντώνη και άλλους. Εχω κανει και σχετική πρόταση :-) Προς το παρόν θα παραθέσω τη δική μου εκδοχή στην Αντινομία, κάπως πιο... πεζή… Άλλωστε Ποίηση είναι, όλα τα επιτρέπει!!! Θεωρώ ότι το Ποίημα αναφέρεται κατευθείαν στη Θεανώ, έστω και αν κάποιοι στίχοι οι φράσεις του είναι βγαλμένα από τα συρτάρια του Ποιητή μετά από χρόνια αναμονής. Όμως, μεταξύ των ΑΝΤΙΝΟΜΙΑ, ΠΙΚΡΙΑ και ΦΑΤΑ ΜΟΡΓΚΑΝΑ και ΘΕΑΝΩ υπάρχουν οι εξής σχέσεις : Η Θεανώ κατάγεται από τον Πολύγυρο (που κατέβηκε και έγινε Λιμάνι στην ΠΙΚΡΙΑ) ο οποίος Πολύγυρος έχει επίνειο τη Γερακινή νότια και το Στρατώνι δυτικά, από το λιμάνι του οποίου τα εμπορικά καράβια φορτώνανε το μετάλλευμα «Λευκόλιθο» («άσπρο χαλίκι» στην ΑΝΤΙΝΟΜΙΑ) (δες παραπομπή μου παρακάτω), ο οποίος Λευκόλιθος έβγαινε από τις κάβες της Γερακινής και το Στρατώνι (ΦΑΤΑ ΜΟΡΓΚΑΝΑ). Προσπαθώντας κα αιτιολογήσω πολλά στοιχεία, ακόμα και της ποίησης, έχω φτιάξει το εξής φανταστικό σενάριο στο νου μου, το οποίο και παρέθεσα «καλλιτεχνικά» στο 2ο μέρος του βίντεο Σαλάχι (το ανέβασε σήμερα η Luiza Soldatou :-) από το σημείο 9:12’ μέχρι 10:20 (ισως και να αξίζει να το δείτε μέχρι τέλους για την δική μου ποιητική προσέγγιση): Ο ποιητής συναντά την μικρή φοιτήτρια στα λιμανάκια κοντά στην πόλη της, προσπαθεί να την πείσει, αυτή αντιστέκεται και προτιμά τους Στεριανούς, τους Όμορφους, τους Γητευτές, τον παρατα και φεύγει και αυτός βλέπει («μετρά») μονος του πια τον Λευκόλιθο «Ασπρο χαλίκι» να φορτώνεται στο καράβι (εχω στο βιντεο και σχετική φωτο!!!) Ελπίζω να βρήκατε την προσέγγιση μου άξια ανάγνωσης!!! Με φιλικους χαιρετισμούς Απόσπασμα περί Λευκόλιθου και Γερακινης: "...(Η μεταλλευτική δραστηριότητα στον τομέα λευκολίθου πραγματοποιείται από την εταιρία «ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΛΕΥΚΟΛΙΘΟΙ Α.Μ.Β.Ν.Ε.Ε.» εντός των Πρώην Οριστικών Παραχωρήσεων Ο.Π. 20, 22 (Δημόσιο Μεταλλείο Γερακινής) και 21 (Δημόσιο Μεταλλείο Πολυγύρου- Καστρί) , η συνολική έκταση των οποίων ανέρχεται σε 33.335 στρ...) |
|||
Πολύ ενδιαφέρουσα εικασία!! Σαφώς, όλα τα ποιήματα που γράφει ο Καββαδίας τα τελευταία δύο χρόνια της ζωής του αναφέρονται με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο στη Θεανώ Σουνά, "το κοριτσάκι του".
|
|||
Πολυ ποιητικη και ιδιαζοντος ...ρομαντικη θα την χαρακτηριζα Αρη ...!!!! Μου αρεσε ιδιαιτερα !!!!
|
|||
Μπορεί η μουσική υπόκρουση να μην ειναι πολύ καλή στο δευτερο μερος του Σαλάχι, αλλά νομιζω ότι θα άξιζε να το δεις Antonis Petrides
|
|||
Θα το δω, βεβαίως! :)
|
|||
Θα προσθέσω επίσης σημείωση για το "άσπρο χαλίκι", καθώς την πληροφορία που αναφέρετε δεν τη γνώριζα. Σας ευχαριστώ θερμά για τη συμβολή!
|
|||
Δούλεψα πάρα πολύ γι αυτό. Εννοώ στην μελέτη της ποιησης και του Βιου του εν λόγω... Πέραν της μελοποίησης. Στα κειμενα που περναν στο βιντεο λέω πολλά απο τα ευρήματα !!! Antonis Petrides
|
|||
Θερμά συγχαρητήρια για όλα όσα κάνετε. Κάθε διόρθωση-προσθήκη-εισήγηση στα δικά μου άκρως ευπρόσδεκτη. Και εννοείται ότι θα λάβετε τη σχετική αναγνώριση.
|
|||
Ειμαι σίγουρος ότι κάποτε θα τα πουμε από κοντά... Μακαρι να είμαστε αρκετοί εμπνεόμενοι από τον Ν.Κ. και να ανταλλάξουμε απόψεις. Ισως να το καταφερουμε..
|
|||
Για να δούμε...
|
|||
Άκρως ενδιαφέρουσα η ανάλυση σου Αριστογείτονα με πολύτιμα και άγνωστα σε εμας στοιχεια....!!! Σ ευχαριστώ απο καρδιάς γιατι μου ..ελυσες κάπως το γρίφο για την Γερακινη και το Στρατόνι μα και το άσπρο ( γιατί μονο άσπρο αναρωτιωμουν χρόνια..) τι σημαίνει...!!! Μα όντας πραγματιστρια κ εγώ, συγχωρα με που θα...διαφωνησω με το φανταστικό σου σενάριο σχετικα με τον Ποιητή και την Θ.Σ.!!! Σύμφωνα με την μαρτυρία ( την μαγνητοφωνημενη) του φίλου του Μ.Κασολα, ο ίδιος ο Ποιητής επέμενε ( και την προκαλούσε ) να ..φύγει αφού όπως της έλεγε χαρακτηριστικά ηταν εκείνος 63 τουλαχιστον και εκείνη ...23 !!! Ηταν αφύσικο και για τον ίδιο ...βέβαια μετα μετάνιωσε και υπέφερε που με τον τροπο του την έδιωξε αφού για πρωτη φορά κατάλαβε πως ήταν ...ερωτευμένος !!! ..
|
|||
ακριβως ... φίλη μου Χρυσούλα , μετα όμως μετανοιωσε, (ΚΑσολας σελ 57, την παρακαλούσε... πήγαινε στον καθρετη μπροστα και μιλούσε μονος του, συναντησε το Ριτσο στο δρόμο, ηταν χαλια... Την παρακαλούσε αλλα αυτη δεν ήθελε .κλπ κλπ και άλλα πολλά που θα σου τα ανεβασω θεατροποιημενα να τα δεις μετα απο κανα μηνα :-) Το παραπάνω περιστατικό που εικαζω γινεται σ αυτη τη φάση , της απόρριψης !!! :-)
|
|||
Περιμένω με ανυπομονησία τη συνέχεια της ανάλυσης- εικασίας σου, AR, V, K., αν και, προς το παρόν με "προσγειώνει" (ή προσθαλασσώνει ! λόγω Καββαδία) η ανάλυση της Χρ. Ντρ.
|
|||
Και ο τίτλος "Αντινομία" πώς εξηγείται : ως η διαφορά της γοητείας του θαλασσινού με το στεριανό εραστή ή ως η διαφορά ηλικιας που αναφέρθηκε ανάμεσα στον ποιητή και την αγαπώμενή του ; Ή τέλος, μήπως αντινομία υπάρχει μεταξύ της απόφασης του ποιητή στηριζόμενης στη λογική και της βούλησής του στηριζόμενης στο συναίσθημα/ πάθος;
|
|||
Το ποίημα "Αντινομία" είναι το αγαπημένο μου ποίημα. Περιγράφει διάφορες αντιθέσεις.
|
|||
Aristogeiton V. Kotsas κράτησε μας ενήμερους για το πότε θα ανεβάσεις το νέο βίντεο.
|
|||
Επίσης, στο ποίημα ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΙΙ γίνεται αναφορά στη Θεανώ. Συγκεκριμένα οι στίχοι "Τίποτα στα χεράκια μου, μάνα μου, δε φτουράει έρωτας, μαλαματικά, ξόμπλια και φυλαχτά." και "Της Σαλονίκης μοναχά της πρέπει το καράβι. Να μην τολμήσεις να τη δεις ποτέ από τη στεριά." δείχνουν τον έρωτα και την απογοήτευση του ποιητή που χάνει τη Θεανώ του.
Επιπλέον, στο συγκεκριμένο ποιήμα ο Καββαδίας δείχνει την απέχθεια του προς τους ναυτικούς που εγκαταλείπουν τη θάλασσα μόλις μαζέψουν χρήματα. Αυτό φαίνεται στους ακόλουθους στοίχους: "Σιχαίνομαι το ναυτικό που εμάζεψε λεφτά. Εμούτζωσε τη θάλασσα και τηνε κατουράει." https://www.youtube.com/watch?v=jpZYjLNTR2A&ab_channel=pigeonf1 |
|||
Eleni Nrx, Marie Strati και λοιποί εν Καββαδία αδερφοί!!! Χαίρομαι που ο διάλογος και η προβληματισμός επι των του ΚΑββαδια καλά κρατεί. Επιφυλάσσομαι για πολλά από τον Οκτώβρη. Ομως προς το παρόν ΕΠΙΜΕΝΩ: στο βίντεο "ΣΑΛΑΧΙ", δεν περιέχεται μονο η μελοποίηση του Κοσμά, αλλά ειναι και ΟΛΟΚΛΗΡΗ Ιστορία - Ανάλυση σε δύο Πράξεις, μιά στον Ινδικό και μια στο Αιγαίο, μία Αλανιάρικη και μια Ερωτοσπιτίσια, που ακριβώς δείχνει αυτήν την ΑΝΤΙΝΟΜΙΑ. Εκει, επιπλέον περνανε και οι στιχοι και από το Θεσσαλονικ ΙΙ και από τα άλλα ποιήματα του Καββαδιας (εκτός της Πικρίας) που ααναφερονται directly to ... Θεανώ :-) !!! Κραταει βεβαια πολύ, 15 λεπτά, αλλα αν το δει κανεις στις εικόνες του και στα κείμενά του θα δει όλα τα παραπάνω. Αν πάλι κάποιος βαριέται, μπορεί να πάει ακριβώς στο δευτερόλεπτο = 12:50 θα διαβάσει το Ερώτημα της ΑΝΤΙΝΟΜΙΑΣ. Για την απάντηση σ αυτό το ερώτημα θα π[ρεπει να το δει όλο το βιντεο και να περιμενει κει τον ... Οκτώβρη !!! χαχαχαχα :-) Χαρούμενο Σάββατο να έχετε ... ( Το βιντεο ΣΑΛΑΧΙ το ανεβασε χθες σ αυτηήν τη σελιδα του Κόλλια η Luiza Soldatou)
|
|||
Εν αναμονή λοιπόν.....
|