Οι ήσυχες ευρωπαϊκές πόλεις

Πιο ήσυχοι από το συνηθισμένο εξακολουθούν να είναι οι δρόμοι των ευρωπαϊκών πόλεων παρά την μερική χαλάρωση των περιορισμών που τέθηκαν σε ισχύ σε άλλη μία προσπάθεια των κυβερνήσεων ώστε να ελεγχθεί η πανδημία.   Παρόλο που τα στοιχεία και οι αριθμοί των επιβατών υποδηλώνουν ότι οι άνθρωποι εγκαταλείπουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς προτιμώντας να μετακινηθούν με τα ιδιωτικά τους οχήματα, οι καθυστερήσεις που σημειώνοντας στα οδικά ταξίδια στις μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες εξακολουθούν να είναι πολύ κάτω από τα προ- πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με την TomTom NV. Το Λονδίνο και το Βερολίνο παρουσιάζουν παρόμοια πρότυπα οδικής συμφόρησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Τα πρώτα lockdown, που επιβλήθηκαν πριν από σχεδόν ένα χρόνο, μείωσαν τους χρόνους μετακίνησης. Οι καθυστερήσεις αυξήθηκαν αργά και σταδιακά μέσα στους επόμενους μήνες, σημειώνοντας σημαντική αύξηση αφού χαλάρωσαν οι περιορισμοί στα τέλη του καλοκαιριού. Το δεύτερο κύμα της πανδημίας έφερε ένα δεύτερο κύμα περιορισμών με την έναρξη του χειμώνα το οποίο όμως δεν μπόρεσε να μειώσει τα επίπεδα κυκλοφορίας, με πολλούς ανθρώπους να συνεχίζουν να βρίσκονται στους δρόμους  για να μετακινηθούν στην εργασία τους και τα παιδιά να πάνε  στα σχολεία τους. Αυτό άλλαξε όμως τον Ιανουάριο, με το κλείσιμο των σχολείων σε αρκετές περιοχές. Ωστόσο, τα πράγματα ενδέχεται να αλλάξουν και πάλι. Τα παιδιά των  δημοτικών σχολείων, για παράδειγμα, επέστρεψαν στις αίθουσες διδασκαλίας σε πολλές περιοχές της Γερμανίας, συμπεριλαμβανομένου του Βερολίνου, την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου και όλοι οι μαθητές πρόκειται να επιστρέψουν την επόμενη εβδομάδα σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο.   Το Παρίσι και η Ρώμη δεν έχουν επιβάλει τους ίδιους περιορισμούς με τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Η γαλλική και η ιταλική κυβέρνηση επέλεξαν απαγόρευση νυχτερινής κυκλοφορίας και ορισμένους ταξιδιωτικούς περιορισμούς εκτός των πόλεων. Είναι σημαντικό ότι οι περισσότεροι χώροι εργασίας παραμένουν ανοιχτοί, όπως και τα γαλλικά σχολεία. Τα σκληρά μέτρα του lockdown στη  Μαδρίτης που επιβλήθηκαν την περασμένη άνοιξη και στις αρχές του καλοκαιριού έπαυσαν το μεγαλύτερο μέρος της κυκλοφορίας της πόλης στους δρόμους, μειώνοντας τις καθυστερήσεις σχεδόν στο μηδέν. Η χαλάρωση των περιορισμών τον Σεπτέμβριο επέστρεψε τις καθυστερήσεις, αλλά μόνο στο ήμισυ περίπου της προ-πανδημικής τους διάρκειας. Μετά από μια σύντομη αύξηση της κυκλοφορίας μετά τις διακοπές στις αρχές Ιανουαρίου, η συμφόρηση μειώθηκε ξανά τον Φεβρουάριο. Μια εθνική απαγόρευση κυκλοφορίας πρόκειται να παραμείνει σε ισχύ έως τις αρχές Μαΐου, αν και οι άνθρωποι μπορούν να βγουν για δουλειά και τα παιδιά για να πάνε στο σχολείο. Μεταξύ των έξι ευρωπαϊκών πρωτευουσών που εξετάζονται από το Bloomberg, μόνο η Βιέννη βιώνει επίπεδα κυκλοφορίας κοντά σε αντίστοιχα με πριν από την πανδημία. Η συμφόρηση στους δρόμους της πόλης μάλιστα έχει αυξηθεί απότομα από τις αρχές του έτους, επιστρέφοντας σε επίπεδα προ πανδημίας στα μέσα Φεβρουαρίου. naftemporiki.gr Let's block ads! (Why?)