Οι πρώτες εικόνες από τον σταθμό «Αγία Βαρβάρα» του Μετρό – Θα παραδοθεί στο κοινό τον Ιούλιο

Σε λειτουργία αναμένεται να τεθούν τον Ιούλιο οι σταθμοί του Μετρό με την επέκταση της Γραμμής 3, και πιο συγκεκριμένα με την παράδοση των σταθμών «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια». Όπως ανέφερε στην ΕΡΤ ο Βαγγέλης Κολοβός, διευθυντής του έργου επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό, «προβλέπεται ότι θα εξυπηρετούνται περίπου 63.000 επιβάτες την ημέρα», ενώ όταν η επέκταση ολοκληρωθεί με τους επόμενους τρεις σταθμούς («Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο»), αυτός ο αριθμός αναμένεται πως θα φτάσει πάνω από 130.000 επιβάτες ημερησίως σε όλο το δίκτυο. Σε όλους τους τρεις νέους σταθμούς έχει προβλεφθεί να υπάρχει φυσικός φωτισμός, «κάτι που βοηθά και την ψυχολογία του επιβάτη». Κατά τη διάρκεια των ανασκαφών για τον σταθμό «Αγία Βαρβάρα» βρέθηκε αγωγός της ελληνιστικής εποχής υδραγωγείο, ο οποίος θα επανασυναρμολογηθεί και θα βρίσκεται στην είσοδο του σταθμού. «Ο αγωγός βρέθηκε σε εξαιρετική κατάσταση και είχε ακόμα νερό μέσα», ανέφερε ο κ. Κολοβός. [embedded content] Το έργο σε αριθμούς Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, «Αγία Μαρίνα – Δημοτικό Θέατρο», αποτελείται από σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ., έξι νέους σταθμούς («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο») και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού. Το συμβατικό κατ’ αποκοπή τίμημα του έργου (συμπεριλαμβανομένων των απρόβλεπτων, απολογιστικών και αναθεώρησης) ανέρχεται στα 467.462,20 ευρώ. Οι εργασίες στην επέκταση της Γραμμής 3 έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 83%. Στο τμήμα των τριών πρώτων σταθμών βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη οι δοκιμές των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, ενώ σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκονται τα αρχιτεκτονικά τελειώματα και οι αποκαταστάσεις επιφανείας. Πιο αναλυτικά, οι εργασίες πολιτικού μηχανικού (αρχιτεκτονικά, επιφάνειες, κ.λ.π.) έχουν ολοκληρωθεί κατά 90% στο σύνολο της επέκτασης και κατά 99,5% στους σταθμούς «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια». Οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες στο σύνολο της επέκτασης έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 69%, ενώ οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» είναι έτοιμοι σε ποσοστό 95% (το υπολειπόμενο 5% αφορά κυρίως σε δοκιμές). Εντός του Ιουνίου, προγραμματίζεται η διενέργεια της τελικής δοκιμαστικής λειτουργίας με συρμό, και μετά την ολοκλήρωσή της οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» θα είναι έτοιμοι για εμπορική λειτουργία στις αρχές Ιουλίου 2020. Μέχρι τα τέλη Ιουνίου θα γίνονται δοκιμές σε διάφορα συστήματα λειτουργίας του Μετρό (πυρανίχνευση, τηλεχειρισμός του συστήματος παροχής ισχύος έλξης, αερισμού, διανομής χαμηλής τάσης, κ.λ.π.). Παράλληλα, ο ΟΑΣΑ αναμένεται να έχει έως τότε υλοποιήσει το σύστημα έκδοσης και ακύρωσης εισιτηρίων, για την ομαλή λειτουργία των σταθμών. Οι επιφανειακοί χώροι δε, θα είναι πλήρως λειτουργικοί. Σημειωτέον ότι οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» έχουν σχεδιαστεί από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. με προτεραιότητα στα βιοκλιματικά χαρακτηριστικά. Εν τω μεταξύ, στο σταθμό του Πειραιά έχουν ολοκληρωθεί οι σκυροδετήσεις της πλάκας θεμελίωσης, στους σταθμούς «Μανιάτικα» και «Δημοτικό Θέατρο» έχουν ολοκληρωθεί οι σκυροδετήσεις, ενώ στο «Δημοτικό Θέατρο» είναι σε εξέλιξη εργασίες αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού. Το σύνολο της επέκτασης της Γραμμής 3 αναμένεται να δοθεί σε εμπορική λειτουργία το καλοκαίρι του 2022. Let's block ads! (Why?)