Επανεκκίνηση της εστίασης με συγκρατημένη αισιοδοξία

Από την έντυπη έκδοσηΤης Σοφίας Εμμανουήλ[email protected] Αν και προβλέπουν ότι τα έσοδά τους θα επιστρέψουν στα προ Covid-19 επίπεδα στα τέλη του 2021 και παρά το γεγονός ότι τα μέτρα στήριξης που θέσπισε η κυβέρνηση δεν είναι τόσο γενναία όσο προσδοκούσαν ορισμένοι, οι επιχειρηματίες της εστίασης επικεντρώνονται στο αισιόδοξο μήνυμα της επανεκκίνησης και δεσμεύονται να «βάλουν τα δυνατά τους» για να διαφυλάξουν θέσεις εργασίας και σημεία πώλησης παρακολουθώντας την τάση της ζήτησης μέρα με τη μέρα.  Γνωρίζουν, εξάλλου, ότι η Ελλάδα δεν είναι Γερμανία, με μια κυβέρνηση να «σκορπά χρήμα από το ελικόπτερο», αλλά ούτε και ΗΠΑ, όπου παρά τις κρατικές ενέσεις ρευστότητας στην αγορά ήδη σε κάποιες πολιτείες κλαδικοί φορείς προειδοποιούν για οριστικό λουκέτο στο 60% των καταστημάτων εστίασης. Γνωρίζουν ότι είμαστε μια χώρα με περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες αλλά με μοναδικό κλίμα και γεωγραφική ποικιλομορφία, στοιχεία που μπορούν να συνεισφέρουν στο «γύρισμα» της παρτίδας, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στη «N» παράγοντες της αγοράς, που προσβλέπουν στη σταδιακή τόνωση τουριστικής κίνησης αλλά και της εγχώριας κατανάλωσης, σε συνέχεια της επανεκκίνησης του κλάδου υπό καθεστώς αυστηρών μέτρων υγιεινής και ασφάλειας.  Αυτό είναι το αισιόδοξο σενάριο, με βάση το οποίο θε ενισχυθεί η επισκεψιμότητα σε καφέ, ταβέρνες, εστιατόρια, αλυσίδες εστίασης και bar ευνοώντας τη μείωση της ζημιάς για τις επιχειρήσεις του κλάδου, που σε πολλές περιπτώσεις ξεπέρασε το 70% σε επίπεδο εσόδων, λόγω του παρατεταμένου lockdown.  Πάντως η ζήτηση αναμένεται να ακολουθήσει διαφορετικές ταχύτητες στο επόμενο διάστημα. Για παράδειγμα, το εγχώριο κοινό, που από χθες μπορεί να επισκέπτεται καφέ κι εστιατόρια, αναμένεται να δοκιμάσει τις οικονομικές του αντοχές όταν θα «μαζευτούν» οι υποχρεώσεις και πιθανόν θα έχει περιοριστεί ο μισθός. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική   Let's block ads! (Why?)