Δρ. Νάνσυ Μαλλέρου: Ο Covid-19 θα μας θυμίσει πόσο πολυμήχανος είναι ο Έλληνας επιχειρηματίας

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το ξέσπασμα της πανδημίας του νέου κορωνοϊού έφερε στην μνήμη μας κάτι από σενάρια κινηματογραφικών ταινιών. Ωστόσο, ο SARS-Cov-2 ήταν ένας ιός πέρα για πέρα αληθινός, ένας ιός που δεν δεν γνωρίζει σύνορα και που με την εμφάνισή του κατάργησε βεβαιότητες, απειλώντας κεκτημένα και δοκιμάζοντας τις αντοχές μας σε όλα τα επίπεδα.  Πλέον, τα μέτρα προστασίας έχουν αρχίσει σταδιακά να χαλαρώνουν, όμως η αγωνία για τη συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων είναι μεγάλη. Πώς θα βγει ένας επαγγελματίας όσο το δυνατόν πιο αλώβητος από αυτή την κρίση; Τι πρέπει ν’ αλλάξει και πώς να σχεδιάσει επιτυχώς ένα αποτελεσματικό πλάνο για το «τώρα» αλλά και την επόμενη μέρα; H Δρ. Νάνσυ Μαλλέρου, κορυφαία life, business και executive coach, αφουγκραζόμενη τ’ αδιέξοδα πολλών επαγγελματιών, αποφάσισε τη διεξαγωγή ενός δωρεάν δεκαήμερου σεμιναρίου ειδικά σχεδιασμένου για επιχειρήσεις. Για το συγκεκριμένο σεμινάριο αλλά και για το γενικότερο αποτύπωμα που άφησε το πέρασμα του νέου κορωνοϊού ρωτήσαμε σχετικά την Δρ. Νάνσυ Μαλλέρου:   Ν: Μετά την αρχική, θυελλώδη επέλαση του νέου κορωνοϊού SARS-Cov-2 επήλθε μία σταθεροποίηση και πλέον βρισκόμαστε στην φάση της σταδιακής χαλάρωσης των μέτρων προστασίας. Κύριο μέλημα πλέον, πέρα από την αυτονόητη προστασία της ανθρώπινης ζωής, είναι η σταδιακή επαναλειτουργία της οικονομίας. Πώς πιστεύετε ότι θα μπορέσει ένας επαγγελματίας να σχεδιάσει ένα αποτελεσματικό πλάνο για την επόμενη ημέρα; Δρ. Νάνσυ Μαλλέρου: Θεωρώ ότι η αποτελεσματικότητα του πλάνου της επόμενης ημέρας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη νοοτροπία υπό το πρίσμα της οποίας θα λάβουμε αποφάσεις. Εάν βρισκόμαστε σε μια θέση αβεβαιότητας και ανασφάλειας, θα λειτουργήσουμε αμυντικά. Εάν έχουμε μια διάθεση καινοτομίας και πρόθεση να πάρουμε υπολογισμένο ρίσκο, τα πράγματα θα λειτουργήσουν σίγουρα καλύτερα. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να εξετάζουμε τα δεδομένα μας από την πλευρά της δύναμης και όχι μέσω της θυματοποίησης. Ο κορωνοϊός ήρθε και ήρθε για όλους. Έχουν πληγεί όλοι οι κλάδοι της οικονομίας, όχι στον ίδιο βαθμό, αλλά το αποτέλεσμα παραμένει το ίδιο. Επομένως, αρχικά είναι λογικό να αισθανθούμε ανασφάλεια, αβεβαιότητα, αδυναμία. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο είναι ιδιαίτερα σημαντικό όμως, αντί να μείνουμε στάσιμοι, να υιοθετήσουμε μια νοοτροπία ανάπτυξης που θα υπακούει στη λογική του «θα βρω μια καινούργια λύση για το παλιό μου πρόβλημα», «θα είμαι ευέλικτος κι ελαστικός και θα επανασχεδιάσω πολύ γρήγορα πράγματα που παλαιότερα μου έπαιρναν περισσότερο χρόνο». Σίγουρα θα εξυπηρετήσουμε τον πελάτη μας διαφορετικά. Σημασία έχει, όμως, αυτή η εμπειρία να έχει αξία. Οι συνθήκες αλλάζουν και κάθε πλάνο μας θα πρέπει να έχει στο επίκεντρο την παροχή αυτής της αξίας και το αποτύπωμά της, τόσο σε σχέση με τον πελάτη, όσο και με την εταιρία μας.   Ν: Πώς γεννήθηκε η ιδέα πραγματοποίησης ενός σεμιναρίου ειδικά σχεδιασμένου για επιχειρήσεις και πώς πιστεύετε ότι σας βοηθούν οι νέες τεχνολογίες για την πραγματοποίησή του; Δρ. Νάνσυ Μαλλέρου: Εν μέσω πανδημίας έκανα περισσότερα από 25 live στο Instagram, συνομιλώντας με χιλιάδες κόσμο. Αυτό που διαπίστωσα είναι ότι υπήρχε πολύ μεγάλη ανάγκη για συναισθηματική και πρακτική ενίσχυση. Τα αιτήματα έφταναν κυρίως από αυτοαπασχολούμενους, από ελεύθερους επαγγελματίες, όπως δικηγόροι, γιατροί, καλλιτέχνες, ιδιοκτήτες μικρών ή μεγάλών επιχειρήσεων (γυμναστήρια, ξενοδοχεία, εταιρίες παραγωγής κ.ά) που πλέον πλέουν σε αχαρτογράφητα νερά, καθώς τίποτα δεν είναι εξασφαλισμένο. Έκρινα, λοιπόν, ότι αντί να συνεχίσω να κάνω Instagram live, στόχος των οποίων είναι κυρίως η συναισθηματική παρότρυνση και η ενδυνάμωση, θα είχε μεγαλύτερο νόημα ένα σεμινάριο, μέσω του οποίου θα δοθεί πιο απτή, πρακτική καθοδήγηση. Χρήσιμα εργαλεία, δηλαδή, που θα βοηθήσουν τους επαγγελματίες να ανασχεδιάσουν το επιχειρηματικό τους πλάνο, να διευρύνουν την προοπτική τους, να αναπροσαρμόσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ ή την τιμολογιακή τους πολιτική, να πάρουν ιδέες για νέες συνεργασίες, καινούρια κανάλια πωλήσεων κτλ. Επιδίωξή μου είναι να συμβάλλω κι εγώ από την πλευρά μου στην επανεκκίνηση της οικονομίας. Θεωρώ ότι εκτός από το πλήγμα, το οποίο είναι όντως μεγάλο, η ανασφάλεια μέσα στην οποία ζει ο κόσμος είναι ακόμη μεγαλύτερη.   Όσο για τις νέες τεχνολογίες, είναι δώρο Θεού σ’ αυτές τις περιστάσεις! Δεν μπορώ καν να σκεφτώ πώς θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε ανθρώπους ή πώς θα συνεχίζαμε να δουλεύουμε εάν δεν υπήρχε το ίντερνετ και η τεχνολογία. Ν’ αναφέρω, ενδεικτικά, ότι στο σεμινάριο «Καλύτερα Γίνεται Στην Επιχείρησή Σου» έχουν εγγραφεί πάνω από χίλιοι άνθρωποι, εκ των οποίων οι 400 περίπου είναι από Αθήνα, άλλοι τόσοι βρίσκονται στην υπόλοιπη Ελλάδα, ενώ περίπου 200 άτομα κατοικούν και δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό (Ευρώπη, Αυστραλία, Ασία, Ηνωμένα Εμιράτα, Αμερική). Αυτό δείχνει πόσο πολύτιμη είναι η συμβολή των νέων τεχνολογιών, γι’ αυτό και δεν τις αφορίζω. Αντιθέτως, χαίρομαι πάρα πολύ να βοηθάω ανθρώπους από όλο τον κόσμο και με όποιον τρόπο μπορώ.   Ν: Θεωρείτε ότι η κρίση που προκάλεσε ο νέος κορωνοϊός είναι και η αφορμή να αλλάξει ο τρόπος που εργαζόμαστε; Για παράδειγμα μεγάλο μέρος των εργαζομένων συνέχισε να εργάζεται χάρη στην τηλεργασία. Δρ. Νάνσυ Μαλλέρου: Κατά τη διάρκεια της καραντίνας έκανα καθημερινά μέσω του zoom 1-2 συναντήσεις με εταιρίες, στελέχη εταιριών και υπαλλήλους. Αυτό σημαίνει ότι είδα πολύ κόσμο που εργαζόταν από το σπίτι. Είχα την ευκαιρία να μιλήσω μαζί τους και ένα πράγμα στο οποίο συμφώνησαν όλοι - αν και δεν το πίστευαν αρχικά - ήταν ότι παρέμειναν παραγωγικοί, ανεξάρτητα από τις συνθήκες που επικρατούσαν (παιδιά στο σπίτι κτλ). Είμαι πεπεισμένη ότι θα αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο δουλεύουμε. Οι ίδιες οι εταιρίες διαπίστωσαν ότι οι υπάλληλοι ήταν εξαιρετικά παραγωγικοί, ενώ και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι μπορούν να κάνουν αποτελεσματικές συναντήσεις με πελάτες, να είναι παραγωγικοί αλλά και ευχαριστημένοι. Αποδείχθηκε επιτυχώς αυτή την περίοδο ότι είναι εφικτό να υπάρξει αρμονική συνύπαρξη της προσωπικής και επαγγελματικής ζωής. Ακόμη, αυτό που διαπίστωσα στις τελευταίες συναντήσεις είναι ότι οι άνθρωποι στενοχωριούνται που επιστρέφοντας στο γραφείο θα χάσουν την επαφή με τα παιδιά τους, η οποία ήταν πολύ πιο στενή όταν εργάζονταν από το σπίτι. Προ κορωνοϊού, οι εταιρίες είχαν μπει πολύ διστακτικά στην τηλεργασία. Πλέον, θεωρώ ότι θα ενισχυθεί αυτή η πρακτική και θα είναι προς όφελος, τόσο των εργαζομένων όσο και των εταιριών. Θα υπάρχει, δε, και κοινωνικό όφελος γιατί τα πράγματα θα είναι πιο ανθρώπινα και παραγωγικά ταυτόχρονα.  Ν: Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η υγειονομική κρίση που βιώσαμε θα μπορέσει να αλλάξει τον τρόπο που λειτουργούμε σαν επιχειρήσεις και εργαζόμενοι; Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι η αφορμή για μία αλλαγή του επιχειρησιακού μοντέλου για πολλούς επαγγελματίες; Δρ. Νάνσυ Μαλλέρου: Αυτό που αναγκαστήκαμε να κάνουμε λόγω του κορωνοϊού είναι να αλλάξουμε συνήθειες πολύ γρήγορα. Συνήθειες σε σχέση με το πώς κάνουμε τις συναλλαγές μας, με το πώς αγοράζουμε και πουλάμε, με το πώς επικοινωνούμε με τον κόσμο. Θεωρώ ότι είναι μεγάλη ανάγκη πλέον ν’ αλλάξουμε επιχειρησιακά μοντέλα. Η επιτυχία θα είναι να “επανεφεύρουμε” τον εαυτό μας, κρατώντας τις βασικές αξίες και την αποστολή μας. Να είμαστε πιο ανοιχτοί σε νέες συνεργασίες, ιδέες, τεχνολογίες, σε καινούριους τρόπους διάθεσης του προϊόντος μας, σε νέα κανάλια επικοινωνίας με τους προμηθευτές και τους πελάτες μας. Κάτι άλλο πολύ βασικό είναι να είμαστε ανθεκτικοί, ευέλικτοι, να λειτουργούμε με ταχύτητα που θα μας οδηγήσει σε μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα. Για παράδειγμα, ο χρόνος που απαιτείται ώστε να βεβαιωθούμε ότι κάτι δουλεύει μέχρι να το προσφέρουμε στο καταναλωτικό κοινό έχει μειωθεί περισσότερο από ποτέ. Ο πελάτης από την πλευρά του είναι πιο απαιτητικός, με αποτέλεσμα κι εμείς οι ίδιοι να είμαστε πιο απαιτητικοί από τους εαυτούς μας, σε σχέση με τα μοντέλα που θα επιλέξουμε. Αισθάνομαι ότι ο κορωνοϊός θα μας αφήσει ένα καλό: θα μας θυμίσει πόσο πολυμήχανος είναι ο Έλληνας επιχειρηματίας και πόσο εύκολα μπορούμε ως έθνος να ελιχθούμε μέσα στο χάος. Νομίζω ότι θα πρέπει να ανατρέξουμε σε αυτή την ικανότητά μας και να αλλάξουμε τα επιχειρησιακά μας μοντέλα, εστιάζοντας στην ευελιξία και την μεγαλύτερη αξία. Ν: Ποια θα είναι η δομή του δεκαήμερου σεμιναρίου και σε ποιους απευθύνεται; Δρ. Νάνσυ Μαλλέρου: Το δεκαήμερο σεμινάριο απευθύνεται σε ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που απασχολούν πολλά ή και λίγα άτομα, καθώς και σ’ ελεύθερους επαγγελματίες (γιατρούς, δικηγόρους, λογιστές, καθηγητές, καλλιτέχνες κ.ά).  Η δομή του θα αναπτυχθεί πάνω στους ακόλουθους θεματικούς πυλώνες:     • Νέα επιχειρηματική νοοτροπία     • Πώς να ανακτήσετε την εμπιστοσύνη σας στην επιχειρηματική σας κρίση     • Επανασχεδιασμός του επιχειρησιακού σας μοντέλου     • Νέα κανάλια πωλήσεων     • Τιμολογιακή πολιτική     • Μάρκετινγκ μετά τον COVID     • Καινούριες εργασιακές συνθήκες     • Το αποτύπωμα της αξία σας     • Πώς να χτίσετε ανθεκτικότητα     • Ένα καινούριο μυστικό όπλο Ποια είναι η Δρ. Νάνσυ Μαλλέρου Η Δρ. Νάνσυ Μαλλέρου έχει πτυχίο Γαλλικής Φιλολογίας, Master σε Διοίκηση Επιχειρήσεων και Διδακτορικό στις συνεργατικές στρατηγικές. Έχει πτυχίο Coaching από το CoachU κι έχει παρακολουθήσει σεμινάρια Life Style Management από το Harvard Medical School-Dept. of Continuous Education. Εξαιρετικά έμπειρη Coach, ιδρύτρια της Life Clinic Group και ανάμεσα στους πρωτοπόρους του Coaching στην Ελλάδα. Μέσα από τα σεμινάρια, τις ομιλίες, τα άρθρα και τα βιβλία της η Δρ. Μαλλέρου έχει επηρεάσει θετικά τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων. Έχει την πατρότητα του όρου «Εσωκεντρισμός©», ο οποίος αποτελεί τη βάση της προσέγγισής της και διέπει την μεθοδολογίας της στο Coaching. H «Γκουρού της Ευτυχίας» όπως τη αποκαλούν τα ΜΜΕ, η «Εθνική Cheerleader» όπως την αποκαλούν οι πελάτες και οι fans της, ενδιαφέρεται βαθιά για την ποιότητα ζωής, την ευτυχία, την προσωπική ανάπτυξη και την επιτυχία. Ιδρυτικό μέλος και τέως Πρόεδρος του Ελληνικού παραρτήματος της  Διεθνούς Ομοσπονδίας Coaching (International Coach Federation), ομιλήτρια του TEDx και Πρέσβειρα του Women Act. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Καλύτερα Γίνεται» και «Ανταγωνιστές, συνεργαστείτε!» Έχει 14 χρόνια εμπειρίας στα πολύ απαιτητικά εργασιακά περιβάλλοντα πολυεθνικών εταιρειών σαν στέλεχος Επικοινωνίας και έχει διδάξει Μάρκετινγκ κι επικοινωνία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο για περισσότερο από μία δεκαετία. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της Δρ. Μαλλέρου.  Let's block ads! (Why?)