Γη : Το μαγνητικό πεδίο του πλανήτη μας εξασθενεί μεταξύ Αφρικής και Νότιας Αμερικής

Ερευνητική ομάδα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA) προέβη σε μια σημαντική ανακάλυψη: το μαγνητικό πεδίο της Γης ανάμεσα στην Αφρική και τη Νότια Αμερική εξασθενεί.Ειδικότερα, παρατηρήθηκε μια μεγάλη περιοχή μειωμένης μαγνητικής έντασης μεταξύ της Αφρικής και της Νότιας Αμερικής, που ονομάζεται Νότια Ατλαντική Ανωμαλία. Δείτε επίσης: Τα βιβλία που ο Μπιλ Γκέιτς θέλει να διαβάσουμε φέτος το καλοκαίρι Εκεί σχηματίστηκε ένα κέντρο ελάχιστης έντασης σε ένα διάστημα μόλις πέντε ετών.Ποιες θα μπορούσαν, όμως, να είναι οι επιπτώσεις του φαινομένου αυτού για τον πλανήτη μας αλλά και την ανθρωπότητα;Αναμφίβολα σοβαρές, καθώς το μαγνητικό πεδίο είναι καθοριστικής σημασίας για τη ζωή στον πλανήτη μας, αφού μας προστατεύει από την κοσμική ακτινοβολία και τα φορτισμένα σωματίδια που εκπέμπονται από τον Ήλιο.Οι ερευνητές είναι της γνώμης ότι η εν λόγω αποδυνάμωση συνιστά μια ένδειξη τού ότι η Γη κατευθύνεται προς μια αντιστροφή πόλων, η οποία λαμβάνει χώρα όταν ο βόρειος και ο νότιος πόλος αλλάζουν θέσεις.Η τελευταία φορά που είχε συμβεί αυτό ήταν πριν από 780.000 χρόνια.Επί του παρόντος η προαναφερθείσα ανωμαλία καταστρέφει δορυφόρους και άλλα διαστημικά σκάφη που πετούν στην περιοχή, καθώς πολλά αντιμετωπίζουν τεχνικές δυσλειτουργίες.Η αντιστροφή των πόλων της Γης αποτελεί μια φυσική διαδικασία του πλανήτη.Το αποτέλεσμα, ωστόσο, είναι καταστροφικό για την ανθρωπότητα, καθώς συμβαίνουν κατακλυσμιαία γεγονότα, όπως τεραστίων διαστάσεων σεισμοί, εκρήξεις ηφαιστείων και αλλαγές στο κλίμα, σε σημείο που να αναδιαμορφώνεται ολόκληρος ο κύκλος της ζωής στον πλανήτη μας.Η ερευνητική ομάδα που ανακάλυψε την Ανωμαλία στην περιοχή του Νότιου Ατλαντικού έχει στη διάθεσή της μια ομάδα δορυφόρων, οι οποίοι έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να αναγνωρίζουν και να μετρούν τα διαφορετικά μαγνητικά σήματα που αποτελούν το μαγνητικό πεδίο της Γης.Έτσι, οι ερευνητές έχουν τη δυνατότητα να εντοπίζουν περιοχές όπου το μαγνητικό πεδίο έχει εξασθενήσει.Ο Jürgen Matzka, που εργάζεται στο Γερμανικό Κέντρο Ερευνών για τις Γεωεπιστήμες, δήλωσε σχετικά:«Η Ανωμαλία στην περιοχή του Νοτίου Ατλαντικού εμφανίστηκε την τελευταία δεκαετία και τα τελευταία χρόνια αναπτύσσεται έντονα. Είμαστε πολύ τυχεροί που έχουμε τους δορυφόρους Swarm σε τροχιά, για να διερευνήσουμε την ανάπτυξη της Ανωμαλίας του Νότιου Ατλαντικού. Η πρόκληση τώρα είναι να κατανοήσουμε τις διαδικασίες στον πυρήνα της Γης που οδηγούν σε αυτές τις αλλαγές».Το εξασθενημένο πεδίο εξετάζεται από τους εμπειρογνώμονες εδώ και χρόνια.Αφού ανέλυσαν τα δεδομένα που περιήλθαν σε γνώση τους, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι μεταξύ του 1970 και του 2020 η ισχύς σε αυτήν την περιοχή έχει μειωθεί από περίπου 24.000 νανοσώματα σε 22.000.Παράλληλα, η ερευνητική ομάδα διαπίστωσε ότι μόλις τα τελευταία πέντε χρόνια ένα κέντρο ελάχιστης έντασης έχει σχηματιστεί νοτιοδυτικά της Αφρικής.Μια θεωρία για το εξασθενημένο πεδίο είναι ότι η Γη μπορεί να κατευθύνεται σε μια αντιστροφή πόλων, για την οποία οι ερευνητές λένε ότι «έχει καθυστερήσει πολύ», καθώς συμβαίνει «περίπου κάθε 250.000 χρόνια».Ωστόσο, η ερευνητική ομάδα υποστηρίζει ότι η Ανωμαλία δεν είναι λόγος για να σημάνει συναγερμός. Γράψτε το σχόλιο σας Πακιστάν: Διάσημο μοντέλο ανάμεσα στα θύματα της αεροπορικής τραγωδίας Let's block ads! (Why?)