Η Alfa Romeo χτυπά τους Γερμανούς στην έδρα τους: Διπλή νίκη στα Motor Klassik Awards 2020

Ακόμα μια διπλή νίκη για την Alfa Romeo στα Motor Klassik Awards. Οι αναγνώστες του Γερμανικού περιοδικού τοποθέτησαν στην κορυφή των κατηγοριών τους, δύο από τα πλέον ιστορικά μοντέλα της μάρκας. Η Alfa Romeo Spider που παρουσιάστηκε το 1966 θριάμβευσε κατακτώντας το 24,9% των ψήφων στην κατηγορία Convertibles, ενώ η Giulia GT που παρουσιάστηκε τρία χρόνια νωρίτερα, το 1963, κατέκτησε την πρώτη θέση με το 34,8% των ψήφων στην κατηγορία για το πιο αγαπημένο people’s sports car. Ο εκπληκτικός σχεδιασμός της 1ης γενιάς Spider, η οποία έμεινε στην ιστορία ως Duetto, αποτελεί ένα από τα αριστουργήματα του Battista Pininfarina. Το διθέσιο μοντέλο με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων απόδοσης 109 ίππων παρουσιάστηκε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1966. Η γκάμα στη συνέχεια συμπληρώθηκε με την διάθεση και του κινητήρα των 1,3 λίτρων απόδοσης 88 ίππων, αλλά και της έκδοσης με τον κινητήρα των 1.750κ.εκ. απόδοσης 119 ίππων. Η Spider γνώρισε παγκόσμια αναγνώριση μετά την συμμετοχή της στη δημοφιλή ταινία The Graduate (O Πρωτάρης) του 1967, στην οποία πρωταγωνιστούσαν ο Dustin Hoffman και η Anne Bancroft. Το 1969 η Alfa Romeo παρουσίασε μια διαφοροποιημένη εκδοχή της Spider με ανασχεδιασμένο και πιο κοντό πίσω μέρος (Kammback). Το αμάξωμα της Giulia Sprint GT, η οποία αποτελεί ένα από τα πλέον αγαπημένα κλασσικά μοντέλα των Γερμανών συλλεκτών, σχεδιάστηκε για λογαριασμό του οίκου Bertone από τον Giorgetto Giugiaro. Ένα μοντέλο με έντονη προσωπικότητα και εμπορική επιτυχία που αποτελούσε την κουπέ έκδοση της Giulia και εφοδιαζόταν με κινητήρες από 1,3 έως 2 λίτρα απόδοσης από 88 έως 131 ίππους. Από το 1963 έως το 1976 η Μιλανέζικη μάρκα κατασκεύασε συνολικά 225.000 μονάδες του μοντέλου, με πιο διάσημη την έκδοση GTA. Η ελαφριά εκδοχή του μοντέλου, με το κατασκευασμένο από αλουμίνιο αμάξωμα και τον κινητήρα των 1,6 λίτρων με τα δύο μπουζί ανά κύλινδρο, αποτέλεσε ένα από τα πλέον επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα από τα τέλη της δεκαετίας του 1960 μέχρι και τα μέσα της δεκαετίας του 1970. Οι διάφορες αγωνιστικές εκδόσεις της Giulia Sprint GT κατέκτησαν τρείς φορές το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού. Παράλληλα το μοντέλο αποτελεί μέχρι σήμερα το πιο δημοφιλές κλασσικό ιταλικό αυτοκίνητο στη Γερμανία, στοιχείο που επιβεβαιώνει και η φετινή βράβευση του στα Motor Klassik Awards 2020. Νίκος Τσάδαρης Let's block ads! (Why?)