Η ευρωπαϊκή αεροπορική βιομηχανία δεσμεύεται για μηδενικές εκπομπές CO2 έως το 2050

<!-- --> Αερομεταφορές Η ευρωπαϊκή αεροπορική βιομηχανία δεσμεύεται για μηδενικές εκπομπές CO2 έως το 2050 Τατιάνα Ρόκου - 26 Ιούνιος 2019, 16:21 Η σημερινή δέσμευση υποστηρίζεται από 194 αεροδρόμια που διαχειρίζονται 40 αερομεταφορείς σε 24 ευρωπαϊκές χώρες - με κάθε μία από αυτές να δεσμεύεται μεμονωμένα για τον ίδιο στόχο. <!-- Lorel ipsum Ο κ. Philippe Chereque, εκτελεστικός αντιπρόεδρος του Εμπορικού Τμήματος της Amadeus, του χορηγού αυτής της μελέτης. Ομιλία του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Παύλου Γερουλάνου στην 41η Τακτική Γενική Συνέλευση της Ε.Ξ.Α- --> Σήμερα το πρωί, στο 29ο Συνέδριο & Γενική Συνέλευση της ACI Εurope στην Κύπρο, ο οργανισμός παρουσίασε ένα ψήφισμα δεσμεύοντας επισήμως τους ευρωπαϊκούς αερολιμένες να φτάσουν το μηδέν στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα υπό τον έλεγχό της, το αργότερο έως το 2050.Με αυτήν τη δέσμευση, τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια ανταποκρίνονται στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης για το κλίμα - και ενεργούν βάσει των πλέον πρόσφατων επιστημονικών στοιχείων που παρουσιάζονται στην ειδική έκθεση της IPCC για την υπερθέρμανση του πλανήτη κατά 1,5C.Η δέσμευση αυτή συνοδεύεται επίσης από την έκκληση στο σύνολο του τομέα των αερομεταφορών να αναπτύξει μια κοινή φιλοδοξία και έναν αρχικό “χάρτη” προς ένα σύστημα εναέριων μεταφορών καθαρού μηδενικού ποσοσστού εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα - κάτι που είναι απαραίτητο στις προσπαθείες που ήδη καταβάλλει ο τομέας των αερομεταφορών στο πλαίσιο του Basket of Measures του ICAO - συμπεριλαμβανομένης της CORSIA (Carbon Offsetting and Reduction Scheme for International Aviation).Η σημερινή δέσμευση υποστηρίζεται από 194 αεροδρόμια που διαχειρίζονται 40 αερομεταφορείς σε 24 ευρωπαϊκές χώρες - με κάθε μία από αυτές να δεσμεύεται μεμονωμένα για τον ίδιο στόχο. Αυτό σηματοδοτεί μία βαθμιαία αλλαγή στην κλιματική δράση της αεροπορικής βιομηχανίας. Με βάση τους τρέχοντες όγκους κυκλοφορίας στα αεροδρόμια της Ευρώπης (υποδοχή 2,34 δισ. επιβατών το 2018) και το εκτιμώμενο αποτύπωμα άνθρακα, αυτή η “net zero” δέσμευση θα εξαλείψει συνολικά 3,46 εκατ. τόνους ετήσιων εκπομπών CO2 από το 2050.Ο Michael Kerkloh, πρόεδρος της ACI Europe και διευθύνων σύμβουλος του Αερολιμένα του Μονάχου, σχολίασε: “Οι αερολιμένες της Ευρώπης πρωτοπορούν στις δράσεις για την κλιματική αλλαγή με ετήσιες μειώσεις που ανακοινώνονται κάθε χρόνο την τελευταία δεκαετία. Τα 43 από αυτά έχουν πράγματι γίνει ‘carbon neutral’, υποστηριζόμενα από το παγκόσμιο βιομηχανικό πρότυπο Airport Carbon Accreditation. Ωστόσο, η σημερινή δέσμευση φέρνει μια νέα διάσταση. Βασικά, με τη δέσμευση του NetZero2050, η αερολιμενική βιομηχανία ευθυγραμμίζεται με τη Συμφωνία των Παρισίων και τις φιλοδοξίες της μεγάλης πλειοψηφίας των χωρών της ΕΕ”.Και πρόσθεσε: “Τα αεροδρόμια της Ευρώπης έχουν ήδη αρχίσει να προσαρμόζονται και είμαι βέβαιος ότι πολλά θα φτάσουν το καθαρό μηδέν πριν από το 2050. Υπάρχουν ήδη τρία καθαρά μηδενικά αεροδρόμια στην Ευρώπη, τα Lulea, Ronneby και Visby - που διαχειρίζεται ο σουηδικός αερομεταφορέας Swedavia. Η Swedavia επιδιώκει να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές για όλα τα αεροδρόμια της, συμπεριλαμβανομένης της Stockholm-Arlanda μέχρι το 2020, μαζί με το αεροδρόμιο του Αμβούργου μέχρι το 2022 - ενώ τα αεροδρόμια Άμστερνταμ-Σίφχολ, Αϊντχόφεν και Κοπεγχάγης έχουν θέσει αυτόν το στόχο για το 2030”.Επισημαίνεται ότι το 2017, η ευρωπαϊκή βιομηχανία αερολιμένων δεσμεύθηκε να διαθέτει 100 αεροδρόμια “carbon neutral” έως το 2030.ACI EUROPE Resolution European Airports Committing to Net Zero Carbon Emissions by 2050 Let's block ads! (Why?)