Η νέα BMW S 1000 RR ξεπερνά τις προσδοκίες των δημιουργών της

Οριοθετώντας τους στόχους για την τρίτη γενιά της supersport «ναυαρχίδας» της BMW Motorrad, o επικεφαλής της ομάδας τεχνολογίας, Claudio De Martino έλεγε χαρακτηριστικά: «Η νέα RR πρέπει να είναι ταχύτερη στην πίστα κατά ένα δευτερόλεπτο, 10 κιλά ελαφρύτερη και ευκολότερα ελεγχόμενη στην οδήγηση». Ιδού λοιπόν η νέα BMW S 1000 RR, η οποία παρουσιάστηκε σε παγκόσμια πρώτη στην έκθεση EICMA 2018 και που όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο De Martino: «Πρόκειται για μια συναρπαστική, νέα μοτοσυκλέτα η οποία ξεπερνά τους στόχους που θέσαμε στους εαυτούς μας και αποτελεί και πάλι σημείο αναφοράς στην κατηγορία της». Με πλήρως επανασχεδιασμένο κινητήρα και ανάρτηση η εντυπωσιακή γερμανική supersport που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2009, μπαίνει αισίως στην τρίτη της γενιά. Η νέα S 1000 RR είναι 11 κιλά ελαφρύτερη από την προκάτοχό της (από 208 κιλά στα 197, τα οποία μπορούν να γίνουν 193,5 με το Πακέτο M), ενώ το αναβαθμισμένο 4κύλινδρο σε σειρά μοτέρ αποδίδει 8 ίππους παραπάνω από το προηγούμενο, φτάνοντας έτσι τους 207 ίππους. Πέρα από τις βελτιωμένες επιδόσεις, ανάμεσα στους στόχους της νέας RR ήταν να γυρίζει κατά ένα δευτερόλεπτο ταχύτερα στην πίστα από την προηγούμενη, να διαθέτει πιο φιλική σχεδίαση για τον αναβάτη, να προσφέρει βέλτιστο έλεγχο και να είναι ευκολοδήγητη. Και σύμφωνα με την BMW Motorrad, τα κατάφερε, καθώς όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η εταιρεία «η νέα RR δεν θα αφήσει κανένα αναβάτη ανικανοποίητο, είτε σε καθημερινή χρήση σε επαρχιακούς δρόμους γεμάτους στροφές, είτε στην οδήγηση στο όριο μέσα στην πίστα». Κι αυτό, όπως αναφέρει το εργοστάσιο, επιτυγχάνεται χάρη στα αναβαθμισμένα συστήματα υποβοήθησης όπως τα traction και wheelie control, το ABS και το Hill Start Control. Το ίδιο βέβαια ισχύει για τα φώτα LED και τα TFT όργανα της μοτοσυκλέτας. Ας δούμε αναλυτικά τα βασικά χαρακτηριστικά της νέας BMW S 1000 RR: - 4 κιλά ελαφρύτερος, επανασχεδιασμένος 4κύλινδρος σε σειρά κινητήρας με Τεχνολογία BMW ShiftCam που μεταβάλλει το χρονισμό των βαλβίδων και τη βύθιση των βαλβίδων εισαγωγής. - Αυξημένη ισχύς και ροπή: 207 hp @ 13.500 σ.α.λ και 113 Nm @ 11.000 σ.α.λ. - Τουλάχιστον 100 Nm διαθέσιμης ροπής από τις 5.500 έως τις 14.500 σ.α.λ. - Επίπεδη καμπύλη ροπής για πιο ομαλή επιτάχυνση. Μεγαλύτερη ευκολία στην οδήγηση και βελτιωμένος έλεγχος χάρη στην αύξηση της διαθέσιμης ροπής στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα περιστροφής. - Επανασχεδιασμένη ανάρτηση με Flex Frame σκελετό, στον οποίο ο κινητήρας αποτελεί φερόμενο στοιχείο σε μεγαλύτερο βαθμό από πριν. - Σημαντικά βελτιωμένη εργονομία χάρη στο σκελετό Flex Frame. - Βελτιωμένη γεωμετρία ανάρτησης για ακόμη καλύτερο κράτημα, αυξημένη ελκτική πρόσφυση και καλύτερη αίσθηση ακόμη και στο όριο. - Εξελιγμένες ρυθμίσεις της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης Dynamic Damping Control DDC με βαλβίδες νέας γενιάς στον προαιρετικό εξοπλισμό. - Νέα πίσω ανάρτηση με χαμηλότερο βάρος κατά 300g από πριν και μοχλικό σύστημα Full Floater Pro. - Χαμηλότερο βάρος κατά 11 έως 14,5 κιλά στα 197 κιλά με καύσιμα (μέτρηση DIN) και βάρος μόλις 193,5 κιλά με το Πακέτο M. - Νέα εξάτμιση με χαμηλότερο βάρος κατά 1,3 κιλά και μπροστινό σιγαστήρα. - Νέα συστοιχία αισθητήρων 6 αξόνων. - Ακόμη πιο εξελιγμένο Dynamic Traction Control DTC στο βασικό εξοπλισμό. - Σύστημα ελέγχου σούζας (DTC Wheelie Function) στο βασικό εξοπλισμό. - Ρυθμιζόμενη λειτουργία (με διακόπτη +/-) DTC Wheelie στον προαιρετικό εξοπλισμό. - Ρυθμιζόμενη λειτουργία Φρένου Κινητήρα. - Στάνταρ ABS Pro για μεγαλύτερη ασφάλεια στο φρενάρισμα ακόμη και μέσα στη στροφή. - Νέα προγράμματα οδήγησης «Rain», «Road», «Dynamic» και «Race» στο βασικό εξοπλισμό και «Pro Modes» προαιρετικά, με τρία επιπλέον ρυθμιζόμενα προγράμματα «Race Pro 1-3» για βέλτιστη ρύθμιση στα μέτρα του αναβάτη και για όλες τις συνθήκες οδήγησης. - Launch Control για τέλειες εκκινήσεις στο προαιρετικό πακέτο «Pro Modes». - Κόφτης Pit Lane για ακριβέστατη ρύθμιση της ταχύτητας στα πιτς μαζί με το προαιρετικό πρόγραμμα «Pro Modes». [embedded content] - Στάνταρ Shift Assistant Pro για ταχύτητα ανεβάσματα και κατεβάσματα ταχυτήτων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη. - Μοχλός ταχυτήτων με εύκολο σύστημα μετατροπής σε αγωνιστική διάταξη. - Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο cruise control στον εργοστασιακό εξοπλισμό. - Νέος πίνακας οργάνων με οθόνη TFT 6,5 ιντσών, εξαιρετικά ευανάγνωστος με διαθέσιμη οθόνη Pure Ride καθώς και τρεις οθόνες Core για αγωνιστική χρήση. Let's block ads! (Why?)