Αυτή είναι η MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso SCS

Η αειθαλής MV AGUSTA μόλις παρουσίασε ένα νέο μοντέλο, παραλλαγή του υπάρχοντος Turismo Veloce. Η ονομασία του είναι σύνθετη, δηλώνοντας και τον χαρακτήρα του: Turismo Veloce 800 Lusso SCS. Δηλαδή μια Turismo Veloce πολυτελώς εξοπλισμένη με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό το ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων SCS και την ημιενεργή ανάρτηση της Sachs. Η τεχνολογία του κιβωτίου SCS έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Rekluse, μια αμερικάνικη εταιρεία που από το 2002 ειδικεύεται στην τεχνολογία των συστημάτων συμπλέκτη. Η Rekluse έφτιαξε όνομα κατασκευάζοντας μοτοκρός συμπλέκτες που αποσοβούν το σβήσιμο των μεγάλων δικύλινδρων κινητήρων στις χαμηλές στροφές –το γνωστό «τσαφ!» Το σύστημα που απαντάται στην Turismo Veloce 800 Lusso λέγεται Smart Clutch System (SCS) και προσφέρει στον αναβάτη δύο επιλογές. Μπορεί είτε να χρησιμοποιεί τον συμπλέκτη ως συνήθως, χειροκίνητα, μέσω της αριστερής μανέτας, είτε να αφήσει τον έλεγχο στο σύστημα. Η απόφαση της χρήσης του SCS προέκυψε από την επιθυμία της MV Agusta να προσφέρει στην Lusso μια δόση πολυτέλειας και άνεσης που συναντά κανείς σε μεγαλύτερες (αλλά παρόμοια ακριβές) μοτοσυκλέτες. Το σύστημα είναι πολύ έξυπνα εκτεθειμένο στα βλέμματα πίσω από ένα διαμπερές κατακόκκινο καπάκι που και να θέλει κανείς, δεν μπορεί να το παραβλέψει. Το SCS προσθέτει 700 ευρώ στην τιμή της μοτοσυκλέτας, λειτουργεί δε φυγοκεντρικά. Όταν πέσουν οι στροφές του κινητήρα κάτω από ένα προκαθορισμένο όριο, ενεργοποιείται αυτόματα ο συμπλέκτης. Όταν οι στροφές ανεβαίνουν, αποσυμπλέκεται με τη βοήθεια σφηνοειδών ελασμάτων που μετακινούνται χάρη στην αναπτυσσόμενη φυγόκεντρο. Το καλό του συμπλέκτη αυτού είναι πως η μανέτα παραμένει πλήρως λειτουργική σε κάθε περίπτωση. Απλά αν ο αναβάτης επιλέξει να μην τη χρησιμοποιήσει, το καθήκον αναλαμβάνει το  σύστημα της Rekluse. Το CMS διευκολύνει επίσης εξαιρετικά τις γρήγορες εκκινήσεις τύπου “κόντρας”. Καθώς είναι κι αυτό ενσωματωμένο στη σουίτα ηλεκτρονικών βοηθημάτων της Agusta (τη γνωστή MVICS 2.0 η οποία περιλαμβάνει γκάζι ride-by-wire, τέσσερις διαμορφώσεις λειτουργίας κινητήρα, traction control 8 επιπέδων που ελέγχει και τις σούζες και αμφίδρομο μηχανισμό quickshifter) επιτρέπει ουσιαστικά στον αναβάτη να ξεκινάει στα φανάρια με το γκάζι τέρμα ανοιχτό, χωρίς να φοβάται καπάκια και λοιπές παρεμφερείς συνέπειες... Η MV διατείνεται πως η Lussο κάνει το 0-100 σε 3,15 δευτερόλεπτα, χρόνο πραγματικά εντυπωσιακό σε σχέση με το είδος, το βάρος της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας αλλά και την ιπποδύναμή της. Πέρα από τα ανωτέρω και το πολύ καλό ABS, η Lusso προσφέρει και ένα ποδόφρενο παρκαρίσματος που ενεργοποιείται δια μέσου ενός πρόσθετου μικρότερου χειριστηρίου πάνω από το ποδωστήριο  του πίσω φρένου. Αμφισβητήσιμη η πρακτικότητα της επιλογής αυτής. Ένα ανάλογο χειριστήριο στο τιμόνι θα ήταν πιο εύχρηστο.