«Δημιουργούμε θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ» υπενθυμίζει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία στον D. Trump

Γενική κατακραυγή από σχεδόν σύσσωμη την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει προκαλέσει η απειλή του D. Trump για επιβολή δασμών στο χάλυβα το αλουμίνιο αλλά και στα αυτοκίνητα που εισάγονται στις ΗΠΑ, προκαλώντας την άμεση αντίδραση των στελεχών των εταιρειών που υπενθυμίζουν τις πιθανές συνέπειες ενός «εμπορικού πολέμου». Η τελευταία εξέλιξη η οποία μάλλον ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι ήταν ότι, εν συνεχεία των συζητήσεων και αντεγκλήσεων μεταξύ ευρωπαϊκής και αμερικανικής πλευράς σε σχέση με την επιβολή δασμών σε χάλυβα και αλουμίνιο ο Αμερικανός Πρόεδρος, δήλωσε, κατά τον προσφιλή του τρόπο, δηλαδή με μια ανάρτηση στο twitter ότι αν δεν αποκατασταθεί η «αδικία» σε σχέση με την επιβολή δασμών στα αμερικανικά προϊόντα από την Ε.Ε. «θα φορολογήσουμε τα αυτοκίνητα τους».Η νέα αυτή απειλή σε συνδυασμό με την απειλή επιβολής φόρου 25% στο χάλυβα και 10% στο αλουμίνιο εξόργισε την αυτοκινητοβιομηχανία η οποία, όπως δείχνουν, οι δηλώσεις στελεχών της προετοιμάζεται για το χειρότερο δυνατό σενάριο, υπενθυμίζοντας ωστόσο τις συνέπειες που μπορεί να έχει το ενδεχόμενο ενός «εμπορικού πολέμου» μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης. «Όλοι θα βγουν χαμένοι από ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Αυτό περιλαμβάνει και την Volvo καθώς όλο το σύστημά μας είναι δομημένο στην αρχή του ελεύθερου εμπορίου. Χαμένοι θα είναι και οι καταναλωτές καθώς εν τέλει θα έρθουν αντιμέτωποι με υψηλότερες τιμές», επεσήμανε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της σουηδικής φίρμας, Hakan Samuelson.Παράλληλα συμπλήρωσε ότι «Οι συνθήκες ελεύθερου εμπορίου δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας στην Νότια Καρολίνα όπου η Volvo κατασκευάζει το νέο της εργοστάσιο. Το ήμισυ των αυτοκινήτων που θα κατασκευάζονται εκεί θα προορίζονται για εξαγωγές. Μόνο η σκέψη ότι θα επενδύουμε σε κάθε χώρα κατασκευάζοντας μια νέα παραγωγική μονάδα η οποία θα καλύπτει μόνο την τοπική ζήτηση είναι εξαιρετικά επιζήμια. Φανταστείτε πόσο καταστροφικό θα ήταν αν έπρεπε να κάνουμε το ίδιο για κάθε χώρα της Ευρώπης». Ο επικεφαλής της σουηδικής φίρμας τόνισε επίσης ότι με την επιβολή δασμών, «το σύστημα παραγωγής γίνεται λιγότερο αποδοτικό καθώς διατίθενται ολοένα και λιγότερα χρήματα για έρευνα, εξέλιξη και βελτίωση των προϊόντων, συμπληρώνοντας ότι «όποια χώρα επιχειρεί να προστατεύσει τη δική της βιομηχανία κατ΄αυτόν τον τρόπο φέρνει τους καταναλωτές αντιμέτωπους με προϊόντα χαμηλής ποιότητας». Στο ίδιο μήκος κύματος, ο επικεφαλής της Toyota Europe, Didier Leroy, επεσήμανε τους κινδύνους μιας επιθετικής δασμολογικής πολιτικής υπογραμμίζοντας πως «οποιαδήποτε αύξηση σε οποιοδήποτε φόρο αυξάνει την τιμή και τελικά είναι ο καταναλωτής εκείνος που πληρώνει το λογαριασμό. Ύστερα είναι δεδομένο ότι θα υπάρξουν αντιδράσεις από την Κίνα, την Ευρώπη και άλλα μέρη στον κόσμο και έτσι όλα εξελίσσονται σε ένα φαύλο κύκλο όπου δεν υπάρχει νικητής». Εκτός από τις γενικές συνέπειες που έχει η επιβολή δασμών, ανεξαρτήτως πλευράς και τον αντίκτυπο στην τσέπη του τελικού αποδέκτη-καταναλωτή, ο επικεφαλής της VDA, του πανίσχυρου γερμανικού αυτοκινητιστικού λόμπι και πρώην επικεφαλής της Ford Γερμανίας, Bernhard Mattes, φρόντισε να αναδείξει και μια άλλη πτυχή του ζητήματος, αναφέροντας ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες εξάγουν στις ΗΠΑ περίπου 430.000 αυτοκίνητα το χρόνο ενώ κατασκευάζουν στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, 800.000 αυτοκίνητα,, δημιουργώντας 40.000 θέσεις εργασίας. Στο ίδιο μήκος κύματος, ο επικεφαλής της Hyundai Motor Co. στις ΗΠΑ, Jim Trainor δήλωσε ότι αν τελικώς επιβληθούν οι δασμοί σε αλουμίνιο και χάλυβα, ο κορεατικός όμιλος θα επανεξετάσει τον αριθμό αυτοκινήτων που κατασκευάζει στις ΗΠΑ. «Ενδεχόμενες αλλαγές στους υφιστάμενες δασμούς θα επηρεάσουν αρνητικά την παραγωγή μας στις ΗΠΑ και την περαιτέρω ανάπτυξή της. Η επιβολή δασμών σε χάλυβα και αλουμίνιο θα αυξήσει το κόστος παραγωγής και θα οδηγήσει σε αύξηση των τιμών για τους αμερικανούς καταναλωτές, στοιχείο που με τη σειρά του θα μειώσει τη ζήτηση» επεσήμανε χαρακτηριστικά ο ίδιος. Ο επικεφαλής των δραστηριοτήτων της VW στις ΗΠΑ, Hainrich Woebcken δήλωσε με τη σειρά του ότι μια ενδεχόμενη αλλαγή στους δασμούς σε χάλυβα και αλουμίνιο θα μπορούσε να μεταβάλλει πολλές αποφάσεις του γερμανικού ομίλου όπως το να κατασκευάσει αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ. «Οι δασμοί σε χάλυβα και αλουμίνιο αποτελούν σίγουρα ένα επιπλέον βάρος με δεδομένο ότι ως VW εισάγουμε ένα μέρος του αλουμινίου και του χάλυβα που χρειαζόμαστε και το οποίο πλέον θα έχει αυξημένο κόστος. Ωστόσο η κατασκευή των μοντέλων I.D. δεν έχει αποφασιστεί ακόμα και έχουμε πολλές επιλογές». Εξίσου χαρακτηριστική είναι και η τοποθέτηση του επικεφαλής της Porsche για τις ΗΠΑ, Klaus Zellmer ο οποίος ανέφερε ότι: «το να προσπαθήσεις να απομονωθείς από τους υπόλοιπους δεν ήταν ποτέ καλή κίνηση, όπως έχει αποδείξει πολλές φορές η ιστορία». Επίσης όμιλοι και αυτοκινητοβιομηχανίες όπως το PSA Group που είχαν στο σχεδιάσει την είσοδό τους στην αμερικανική αγορά φαίνεται να αναθεωρούν. «Η αύξηση των δασμών θα έχει αντίκτυπο στον τρόπο που σχεδιάζουμε την είσοδο μας στην αμερικανική αγορά καθώς πρόκειται για μια προσέγγιση βήμα-βήμα. Στην αρχή σχεδιάζαμε να εισάγουμε αυτοκίνητα στις ΗΠΑ με δεδομένο ότι δεν θα υπήρχε ο απαιτούμενος όγκος πωλήσεων που να δικαιολογεί μια τοπική μονάδα παραγωγής. Αν αυτό δεν μας επιτραπεί θα πρέπει να αναθεωρήσουμε την στρατηγική μας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της PSA, Carlos Tavares. Let's block ads! (Why?)