Πρώτη ματιά στη μοτοσυκλέτα Moto2 της Kalex με κινητήρα της Triumph

Ξεκινώντας την τελευταία σαιζόν της Moto2 με τον κινητήρα 600κ.εκ. της Honda, αξίζει να ρίξουμε μια πρώτη ματιά σε αυτόν της Triumph που θα τον διαδεχτεί. Πρόκειται για τον τρικύλινδρο της Triumph με τα 765 κυβικά που κινεί και το νέο Street Triple RS. Η επιλογή του βρετανικού κινητήρα θα φέρει πολλές αλλαγές εξαρτώμενες από το πόσο επιτυχημένα θα ενσωματώσουν οι διάφοροι κατασκευαστές πλαισίων το τρικύλινδρο μοτέρ στα αγωνιστικά τους πλαίσια. Διότι πρέπει να πούμε πως ως τώρα τουλάχιστον στην κατηγορία Moto2 τη διαφορετικότητα και το ενδιαφέρον δημιουργούνται από τα πλαίσια.Πρώτος κατασκευαστές που επιδεικνύει μια αγωνιστική Moto2 με τον κινητήρα της Triumph είναι η Κάλεξ.Η γερμανική εταιρεία κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της μεσαίας κατηγορίας -μόνον τo 2012, χρονιά που κέρδισε τον τίτλο ο απίστευτος Μαρκ Μαρκέζ, είχε πάει ο τίτλος σε άλλη εταιρεία –την ελβετική Σούτερ. Όλες τις υπόλοιπες σαιζόν της Moto2 έχει κερδίσει η Κάλεξ.Ανάμεσα στις αναμενόμενες αλλαγές θα είναι τόσο ο ήχος των τρικύλινδρων, πιο βαρύς και λιγότερο στριγγός. Η απόδοση που σήμερα πιστεύεται ότι βρίσκεται στους 130 ίππους στον πίσω τροχό θα μείνει στα ίδια επίπεδα ή θα ανέβει λίγο –το Speedweek κάνει λόγο για 133hp, ωστόσο η έμφαση θα μείνει στην αξιοπιστία.Με λιγότερες στροφές από τον τετρακύλινδρο της Honda αλλά με περισσότερη ροπή, θα δώσει την ευκαιρία να απολαύσουμε πιο θεαματικές εξόδους στις στροφές.Ο κινητήρας φέρει 80 τουλάχιστον αλλαγές από τον παραγωγής, επικεντρωμένες στα εξής σημεία:Στην κεφαλή με διαφοροποιημένες εισαγωγή και εξαγωγή για βέλτιστη ροή καυσίμου μείγματος.Στις βαλβίδες που θα είναι από τιτάνιο και θα φέρουν σκληρότερα ελατήρια για αύξηση του ορίου περιστροφήςΣτο κιβώτιο όπου η 1η σχέση θα είναι πιο μακριάΣτον ρυθμιζόμενο συμπλέκτη ολίσθησηςΣτην νέα, πιο πολυσύνθετη αγωνιστική ECU που έχει αναπτύξει η Magneti MarelliΣτα διαφορετικά καπάκια κινητήρα που μειώνουν το πλάτος τουΣτο διαφορετικό σχήμα κάρτερ που επιτρέπει την τοποθέτηση εξάτμισης με πολύ πιο ελεύθερη έξοδο των καυσαερίων.Μια άλλη σημαντική διαφοροποίηση που θα εντείνει τον ανταγωνισμό και το θέαμα είναι η προσθήκη επιτέλους μιας πιο προηγμένης ECU ικανής να «διευθύνει» και ένα σύστημα ελέγχου πρόσφυσης –traction control.Λιγότερο πολύπλοκη και ικανή από εκείνη της ίδιας εταιρείας για τα MotoGP, θα συμβάλει πολύ στη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ της μεσαίας και της μεγάλης κατηγορίας. Θα αποτελέσει καλοδεχούμενο σχολείο για όλους τους αναβάτες της Moto2 και ακόμη περισσότερο για εκείνους που τελικά θα κληθούν να παίξουν με «τους Μεγάλους».Το αλλόκοτο με τους κανονισμούς των αγώνων GP είναι πως σήμερα επιτρέπουν το traction control στην Moto3, το απαγορεύουν στην Moto2 και το ξαναεπιτρέπουν στα MotoGP.Όπως και νά 'χει η νέα, πολυπλοκότερη ECU και τα συμπαρομαρτούντα βοηθητικά συστήματα ελέγχου θα δώσουν την ευκαιρία στις ομάδες με το χρήμα και τους πιο έξυπνους –βλ. nerd-- μηχανικούς να κάνουν τη διαφορά.Μπορεί όλοι να έχουν τα ίδια εργαλεία, δεν έχουν όμως τις ίδιες ικανότητες και ο οδηγός θα έχει πάντα τον πρώτο ρόλο. Πιστεύει κανείς πως θα ζωγράφιζε σαν τον Ντα Βίντσι, αν μπορούσε να χρησιμοποιήσει τα πινέλα και τις μπογιές του μεγάλου δάσκαλου;Δείτε στο βίντεο και κυρίως ακούστε τις πρώτες δοκιμές του νέου κινητήρα της Moto2:[embedded content]Let's block ads! (Why?)