Το Opel Insignia Country Tourer με σύστημα τετρακίνησης υψηλής τεχνολογίας

Το έδαφος παγώνει, το ίδιο και η αναπνοή. Χιόνι, όπου φτάνει το μάτι. Οι τέλειες συνθήκες για να οδηγήσεις μερικούς πραγματικά γρήγορους γύρους, στο βαθύ χιόνι της Αυστρίας. Όσοι θέλουν να διασκεδάσουν στο χιόνι και τον πάγο χρειάζονται μόνο ένα πράγμα: το Opel Insignia Country Tourer με Twinster τετρακίνηση (all-wheel drive) και έλεγχο κατανομής ροπής μεταξύ των αξόνων (torque vectoring).Ταιριάζει άριστα στο χιονισμένο και παγωμένο τοπίο του Thomatal όπου διεξάγεται η Χειμερινή Εκπαίδευση της Opel. Το πρόγραμμα, εκτός από φρενάρισμα και επιτάχυνση, εύρεση των ορίων πρόσφυσης και ασφαλή οδήγηση σε ακραίες συνθήκες, περιλαμβάνει και άφθονες απολαυστικές στιγμές. Όλα αυτά επιτυγχάνονται με το Insignia Country Tourer, που μπορεί να κάνει και άνετα ταξίδια.Με αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 25 χλστ και προστατευτικές ποδιές, το Insignia Country Tourer σου δημιουργεί την επιθυμία να αφήσεις την άσφαλτο και να βγεις στο χώμα. Κάτω από το αμάξωμα κρύβεται το σύστημα τετρακίνησης Twinster με έλεγχο κατανομής ροπής (torque vectoring). Το καινοτόμο σύστημα τετρακίνησης βασίζεται σε υψηλή τεχνολογία: Στο Twinster με torque vectoring, δύο συμπλέκτες αντικαθιστούν το συμβατικό διαφορικό στον πίσω άξονα. Σαν αποτέλεσμα, το σύστημα μπορεί να εφαρμόζει ροπή σε έναν ή και στους δύο πίσω τροχούς ατομικά σε κλάσματα του δευτερολέπτου» εξήγησε ο Holl. Αυτό σημαίνει ότι η ισχύς μεταφέρεται άριστα ανά πάσα στιγμή. Το Twinster επιτρέπει ένα εξαιρετικά υψηλό εύρος ροπής από 0 Nm στη μία πλευρά μέχρι 1.500 Nm στην άλλη.Επιπλέον, η κατανομή ροπής μπορεί να ελέγχεται ανεξάρτητα από την ολίσθηση και την ταχύτητα περιστροφής του τροχού. Επίσης, η διάταξη είναι πιο συμπαγής, καθώς υπάρχουν δυο συμπλέκτες πριν τα ημιαξόνια, το πίσω διαφορικό καταργείται, εξοικονομώντας χώρο και βάρος.Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει επίσης στο Insignia Country Tourer να είναι πιο ευέλικτο και ακριβές στις στροφές. Προσφέρει εξαιρετικό κατευθυντικό έλεγχο για μέγιστη ευστάθεια και καλή πρόσφυση σε όλες τις επιφάνειες, ακόμα και στο χιόνι και τον πάγο. Γενικά, υψηλότερη ροπή αποστέλλεται στον εξωτερικό πίσω τροχό, το όχημα σταθεροποιείται και το Insignia στρίβει με μεγαλύτερη ακρίβεια, ανταποκρινόμενο πιο άμεσα στις εντολές του οδηγού. Επομένως ο έλεγχος κατανομής ροπής (Torque vectoring) μεταφράζεται σε αύξηση της ενεργητικής ασφάλειας. Οι συμμετέχοντες στη Χειμερινή Εκπαίδευση της Opel μπορούν να νιώσουν αυτή τη βελτίωση από πρώτο χέρι. Το μόνο που χρειάζεται είναι η προσωρινή απενεργοποίηση του συστήματος torque vectoring, που είναι συνδεδεμένο με το ESP. Η σύγκριση πριν και μετά είναι συγκλονιστική. Εάν είχες τα πάντα υπό έλεγχο μέχρι τότε, χωρίς την τεχνική υποστήριξη, η οδήγησή θα τελείωνε στην δεύτερη κορίνα.Το μηχανοτρονικό πλαίσιο FlexRide αποτελεί τη βάση για βέλτιστη συμπεριφορά ανάλογα με τις συνθήκες. Προσαρμόζει τα αμορτισέρ, την απόκριση του γκαζιού και τα σημεία αλλαγών σχέσεων (σε αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο) αυτόματα ή με βάση τα Tour και Sport modes που επιλέγονται από τον οδηγό. Ανάλογα με το επιλεγμένο mode, η απόκριση στο σύστημα διεύθυνσης και το γκάζι είναι πιο ομαλή ή πιο άμεση και το ESP παρεμβαίνει νωρίτερα ή αργότερα.Όσοι αναζητούν πιο σπορ οδήγηση με το συνδυασμό ESP και τετρακίνησης πρέπει να επιλέξουν το «Sport» mode. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, το σύστημα επιτρέπει αυξημένα επίπεδα πρόσφυσης ως προς την περιστροφή γύρω από τον κατακόρυφο άξονα (law yaw damping) και υποστηρίζει ταυτόχρονα τον ευέλικτο χαρακτήρα του Insignia Country Tourer. Όσοι προτιμούν άνεση στο ταξίδι, επιλέγουν το πρόγραμμα «Tour».Το λογισμικό της μονάδας «Drive Mode Control» είναι η καρδιά και η ψυχή του προσαρμοζόμενου πλαισίου. Αναλύει συνεχώς τις πληροφορίες που παρέχουν οι αισθητήρες και η ρύθμιση και αναγνωρίζει το προσωπικό οδηγικό στυλ.Νίκος Τσάδαρης