Σε 18 μήνες στην αγορά η πρώτη ηλεκτρική Harley-Davidson

Στις 30 Ιανουαρίου ο διευθύνων σύμβουλος της Harley-Davidson Μάθιου Λέβατιτς γνωστοποίησε τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας και κάποιες αποφάσεις που σχετίζονται άμεσα με αυτά, σημερινά και μελλοντικά.Καταρχήν γνωστοποίησε ότι η HD πρόκειται να κλείσει το εργοστάσιό της στην πόλη Κάνσας Σίτι, προκειμένου να συμπτύξει την παραγωγή της στο εργοστάσιο του Γιορκ στην Πενσιλβανία. Αυτό έχει να κάνει τόσο με τα αποτελέσματα του 2017 όσο και με τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές της στην αγορά.Η Harley-D ματώνει (*). Το 2017 είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 8,5% στις ΗΠΑ και κατά 3,9% στον υπόλοιπό κόσμο με συνέπεια την μείωσή τους κατά 6,7 % σε ετήσια βάση. Ειδικά όμως το τελευταίο τρίμηνο η μείωση ήταν συντριπτική –κατά 11,1% στις ΗΠΑ και 9,6% παγκοσμίως.Με τις μακροπρόθεσμες προοπτικές σκοτεινές και με στόχο τη διόρθωση της κατάστασης ο Λέβατιτς ανακοίνωσε επίσης πως σε 18 μήνες η Harley-Davidson θα φέρει στην αγορά την πρώτη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της, βασισμένη στο πρωτότυπο Livewire.Το Livewire θυμίζουμε είχε κατασκευαστεί με σκοπό να δοκιμάσει τα νερά, δηλαδή να διαπιστώσει και εκτιμήσει τις αντιδράσεις του κόσμου και της αγοράς στην προοπτική την κατασκευής ηλεκτρικών μοτοσυκλετών. Τότε είχε προσφερθεί σε περιορισμένο αριθμό αναβατών η δυνατότητα test-ride της ηλεκτρικής πρωτότυπης.Η ανταπόκριση σύμφωνα με ειδικά επιχειρηματικά περιοδικά όπως το Powersports Business ήταν θετική και η διεύθυνση της HD, τότε υπό τον Κηθ Βάντελ, άναψε το πράσινο φως για την εξέλιξη του σχεδίου Livewire ως την παραγωγή. Βέβαια το Livewire είχε κατασκευαστεί από την ανύπαρκτη σήμερα Mission Motors που διέκοψε οριστικά τη λειτουργία της το 2015.Ο Λέβατιτς δεν μπήκε σε λεπτομέρειες για το ποιος εμπλέκεται στην παραγωγή του Livewire. Επίσης δεν ανέφερε τίποτα για επανεξοπλισμό της γραμμής παραγωγής, ώστε να κατασκευάζει ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες. Άρα θα υπάρξει στρατηγικός εταίρος;Οι επιλογές της HD στα ζητήματα αυτά θα καταδείξουν το πόσο σοβαρά αντιμετωπίζει η εταιρεία το εγχείρημα και συνακόλουθα θα καθορίσει την επιτυχία του. Παράγοντες της αγοράς δηλώνουν πως μια επιτυχημένη ηλεκτρική Harley θα μπορούσε να αποτελέσει ένα ποθητό status-symbol στα πρότυπα των οχημάτων της Tesla.Όμως η αμερικάνικη εταιρεία δεν φημίζεται μέχρι σήμερα για το τεχνολογικό της προφίλ καθώς δείχνει μια γενετήσια αποστροφή προς την προωθημένη τεχνολογία. Και αναρωτιέται κανείς πώς θα καταφέρει ένας κατασκευαστής που φημίζεται για τις «όχι ιδιαίτερα γρήγορες, ακριβές, φανταχτερές και θορυβώδεις μοτοσυκλέτες του» να προσελκύσει ένα νέο κοινό με μια «όχι ιδιαίτερα γρήγορη, ακριβή, πιθανώς φανταχτερή και σίγουρα αθόρυβη μοτοσυκλέτα»;Αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα της βιομηχανίας στη σύγχρονη εποχή. Ούτε οι γίγαντες της αγοράς Honda και Yamaha δεν έχουν αποτολμήσει ένα τέτοιο βήμα, ακόμη.Ίσως τελικά το όλο ζήτημα της επιτυχίας να κριθεί από το πώς θα λυθεί το πρόβλημα των κραδασμών και του ήχου. Δηλαδή για την ακρίβεια το πρόβλημα της απουσίας τους...(*) Η αλήθεια είναι πως όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές ματώνουν στις μεγάλες κατηγορίες μοτοσυκλετών. Όμως οι Ιάπωνες αλλά κι οι Ευρωπαίοι που έχουν εγκαταστάσεις και συνεργασίες με εταιρείες στην Νοτιοανατολική Ασία, αντεπεξέρχονται διότι διαθέτουν μεγάλα γκάμα από μικρές και μεσαίες μοτοσυκλέτες –οι πωλήσεις των οποίων αυξάνονται αλματωδώς.