Ρετρό-Σπορ νέας γενιάς από την Kawasaki

Για το 2018 η Kawasaki επεκτείνει τη δημοφιλή σειρά των Z900 με ένα ρετρό μοντέλο, το Z900RS, το οποίο παρουσίασε στο Tokyo Motor Show. Στον πυρήνα του βρίσκεται ο τετρακύλινδρος που συναντάμε στο Z900, περιβαλλόμενος από περιφερειακά που ακολουθούν την αισθητική των '70s.Οπότε μπορούμε να πούμε πως το RS μπορεί να συγκινήσει όχι μόνον τους εραστές περασμένων εποχών, αλλά και κείνους των επιδόσεων. Εδώ αν πούμε πως το προσωνύμιο RS δεν σημαίνει ReiseSport (δηλ. σπορ-ταξιδιού στα γερμανικά) αλλά RetroSport.Στα μοντέρνα χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας περιλαμβάνονται τα φωτιστικά σώματα LED, οι ζάντες που παίζουν με την ψευδαίσθηση των ακτίνων ενώ έχουν χυτά μπράτσα και η διαφορετική εξάτμιση για να ταιριάζει στα χαρακτηριστικά του κινητήρα.Τα γραφικά και η βαφή μιμούνται εκείνα του αυθεντικού Kawasaki Z1 του 1972 που πλέον συγκαταλέγεται στις συμβολικές μοτοσυκλέτες της ιαπωνικής κατασκευαστικής κουλτούρας.Το Z900RS  αναλαμβάνει τον ρόλο του μοναδικού πλέον ρετρό μοντέλου στη γκάμα της πράσινης εταιρείας, μετά τη διαγραφή του πολύ ιδιαίτερου W800 από την παραγωγή. Για να επιτύχει, πέρα από τη ρετρό σχεδίαση χρησιμοποιεί και πολλή σύγχρονη τεχνολογία –περισσότερη και από τον σύγχρονο συγγενή του, το Ζ900.Ο κινητήρας με τα 948 κυβικά έχει δεχθεί άλλες ρυθμίσεις, με αποτέλεσμα η ιπποδύναμή του να μειώνεται από τους 125 ίππους στους 110. Σε αντιστάθμισμα έρχεται η διόγκωση της απόδοσης στις μεσαίες στροφές, με τη ροπή των 10,0χλγμ. να κορυφώνεται στις 6.500σαλ. Η Kawasaki μάλιστα δηλώνει ότι κάτω από τις 7.000σαλ το RS τραβάει σαφώς πιο δυνατά από το Ζ.Επιπλέον διαθέτει Traction Control και καλύτερα περιφερειακά όπως ακτινικές δαγκάνες και LED φώτα, εξοπλισμό που το Ζ ακόμα ονειρεύεται.Μπορεί ο κινητήρας να αποτελεί την καρδιά του RS, όμως επίκεντρο και πυλώνας της αισθητικής του είναι σαφώς το ρεζερβουάρ των 17 λίτρων που παραπέμπει αμέσως σε εκείνο του Ζ1.Για χάρη του και μόνο η Kawasaki ανασχεδίασε όλο το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, ώστε να βολευτεί το ασυνήθιστο για τα μέτρα της εποχής μας σχήμα και να βρει ακριβώς τη θέση που του πρέπει.Μόνον μετά την επιλογή της θέσης αυτής, σχεδιάστηκαν η σέλα και ο κοκωβιός. Οι στυλίστες της εταιρείας θεωρούν πως η ευθεία που διατρέχει ρεζερβουάρ, σέλα και κοκωβιό αποτελεί κυρίαρχο στοιχείο της έλξης που ασκεί μια ρετρό μοτοσυκλέτα στους δογματικούς λάτρεις της παράδοσης.Η εξάτμιση μας τα χαλάει λίγο, αφού ξεφεύγει από την αυθεντική 4 σε 4 του Ζ1, καταλήγοντας στον αναγκαίο συμβιβασμό του 4 σε 1. Η Kawasaki δηλώνει πως τη διάλεξε ανάμεσα σε 20 διαφορετικές σχεδιάσεις, όμως η επιλογή της δεν εντυπωσιάζει.Το ανεστραμμένο πιρούνι των 41χιλ. μπορεί να ρυθμιστεί τόσο για την απόσβεση συμπίεσης όσο και της επαναφοράς, πρωτάκουστη δυνατότητα για τέτοια μοτοσυκλέτα. Το ίδιο ισχύει και για το μονό αμορτισέρ που ελέγχει τις κινήσεις του πίσω τροχού.Στην εργονομία, το μεγάλο ίσιο τιμόνι όχι μόνον εξυπηρετεί το στυλ εποχής αλλά προσφέρει και ικανό μοχλό για εύκολους χειρισμούς στην πόλη. Σε σχέση με του Ζ900 είναι 3εκ. πιο φαρδύ και 3,5εκ. πιο κοντά στον αναβάτη, δημιουργώντας μια πιο όρθια θέση οδήγησης.Η σέλα έχει ύψος 83,5εκ. αλλά υπάρχει και μία χαμηλότερη κατά 3,5εκ. από την  ERGO-FIT. Και πάλι σε σχέση με το Ζ900 τα μαρσπιέ βρίσκονται 2εκ. χαμηλότερα και έχουν έρθει 2εκ. πιο μπροστά.Στα φρένα εντυπωσιάζουν οι δυο δίσκοι των 300χιλ. και οι ακτινικές δαγκάνες. Το σύστημα φυσικά υποστηρίζεται από ABS.Τα δυο ρολόγια στα όργανα προσφέρουν αναλογικές ενδείξεις ταχύτητας και στροφών, έχοντας ανάμεσά τους όμως μια οθόνη LCD με όλες τις πληροφορίες που αναμένει σήμερα ένας αναβάτης. Έξυπνη είναι η δυνατότητα συσκότισης αυτής της οθόνης με ένα πρόσθετο σκούρο καπάκι, για να θυμίζει το σύνολο περισσότερο τα όργανα του '70.Το Traction Control λειτουργεί με δύο διαμορφώσεις, ενώ μπορεί και να απενεργοποιηθεί. Η Διαμόρφωση 1 (Mode1) δίνει προτεραιότητα στη μέγιστη επιτάχυνση, η Διαμόρφωση 2 στην ασφάλεια όταν η πρόσφυση είναι προβληματική.Το ωραίο και εδώ είναι πως το σύστημα (μόνο στην Διαμόρφωση 1) μπορεί να διακρίνει τη διαφορά ανάμεσα σε μία ελεγχόμενη ροπάτη σούζα και την καγκούρικη απώλεια πρόσφυσης εξαιτίας αμπραγιαρίσματος ή άτσαλου χειρισμού –επιτρέποντας την πρώτη και επεμβαίνοντας στις άλλες περιπτώσεις. Cool..Παρά την εμφάνισή τους οι τροχοί έχουν απόλυτα σύγχρονες διαστάσεις, επιτρέποντας την τοποθέτηση οποιουδήποτε σύγχρονου ελαστικού από τουριστικά μοντέλα ως σουπερσπόρ για ένα track-day.Δείτε το χορταστικό βίντεο για το Z900RS:[embedded content]