Σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων στις R1200GS

Η σειρά R1200GS/RT/RS επιτυγχάνει τις μισές από τις πωλήσεις της βαυαρικής μάρκας παγκοσμίως. Οπότε είναι λογικό να ενισχύσει η εταιρεία τα best-seller της, ώστε να κρατήσει υπό έλεγχο τον διαρκώς εντεινόμενο ανταγωνισμό από τις Ducati, ΚΤΜ και Triumph.Στα πλαίσια της στρατηγικής αυτής εντάσσεται και η τοποθέτηση συστήματος μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων (VVT) στις δύο κεφαλές του μπόξερ. Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται το συχνά «εκ των ένδον» ενημερωμένο γερμανικό περιοδικό Motorrad Magazine.Στο ίδιο άρθρο αναφέρεται σαν πιθανή και μια αύξηση του κυβισμού στα 1.250 κυβ. εκατοστά. Στόχος των επεμβάσεων είναι η αύξηση της ιπποδύναμης, δηλαδή της ανταγωνιστικότητας στον τομέα των επιδόσεων, αλλά όχι μόνον.Ένα καλά σχεδιασμένο σύστημα VVT μπορεί να βελτιώσει χαρακτηριστικά ενός κινητήρα που κανονικά είναι «ανταγωνιστικά»: μπορεί και να ομαλοποιήσει τη λειτουργία στις χαμηλές στροφές και να ελέγξει καλύτερα τα εκπεμπόμενα καυσαέρια αλλά και να βελτιώσει την ιπποδύναμη ψηλά.Οι επιδόσεις είναι ένας τομέας όπου η R1200GS και τα παρακλάδια της, υστερούν –-ειδικά απέναντι στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό. Ο μπόξερ έχει βέβαια να επιδείξει τη χαμηλή του κατανάλωση και την εξαιρετική διαχείριση της τροφοδοσίας που συμβάλλει σε μια φιλική λειτουργία. Αμφότερα χαρακτηριστικά όμως κινδυνεύουν από τις διαρκώς αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων και χρειάζονται βοήθεια από λύσεις προηγμένης τεχνολογίας.Εδώ να θυμίσουμε πως πρώτη εισήγαγε στην κατηγορία -το 2015- ένα σύστημα  VVT η Ducati. Το DVT όπως ονομάζεται, είναι φυσικά προσαρμοσμένο στο αειθαλές δεσμοδρομικό σύστημα κίνησης των βαλβίδων. Η BMW είναι η δεύτερη εταιρεία που ανεβαίνει στο τραίνο αυτό, αν βέβαια οι πληροφορίες του Motorrad Magazine αληθεύουν.Ποια ακριβώς τεχνολογία θα χρησιμοποιήσει η BMW στις κεφαλές της –που πρέπει να πούμε δεν έχουν μεγάλα περιθώρια αύξησης του μεγέθους τους, καθώς ήδη εξέχουν υπερβολικά από τη μοτοσυκλέτα-- δεν αναφέρει το γερμανικό περιοδικό.Παραλείπει επίσης να κάνει λόγο για τον χρόνο παρουσίασης των νέων κεφαλών. Διόλου απίθανο να τις δούμε φέτος στην Έκθεση Intermot της Κολωνίας τον Οκτώβριο, πιθανότερο όμως είναι να παρουσιαστούν στα μοντέλα 2019, σε έναν χρόνο δηλαδή.Όμως το 2018 δεν υπάρχει γερμανική Έκθεση, όπου σαφώς θα προτιμούσε να παρουσιάσει μια τόσο σημαντική τεχνολογική βελτίωση η BMW. Επιστρέφουμε λοιπόν στο «φέτος» ή εναλλακτικά, πάμε ακόμη πιο μακριά, στο 2019.