Υπ. Παιδείας: Δίκαιη και παιδαγωγικά ορθή η τροπολογία για τις επαναληπτικές εξετάσεις

«Κοινωνικά δίκαιη» και «παιδαγωγικά ορθή» χαρακτήρισε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, την τροπολογία με την οποία θα δίνεται η δυνατότητα σε μαθητές που ασθένησαν κατά την περίοδο των Πανελληνίων Εξετάσεων του Ιουνίου ή υπέστησαν κάποιο ψυχολογικό σοκ λόγω απώλειας στενού συγγενικού τους προσώπου, να δώσουν εξετάσεις τον Σεπτέμβριο.«Αυτή είναι μία και κοινωνικά δίκαιη και παιδαγωγικά ορθή λογική και αυτός πρέπει να είναι ο βασικός μας στόχος. Η ακαδημαϊκότητα» είπε ο κ. Γαβρόγλου μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Πρακτορείο 104,9». Σημείωσε παράλληλα ότι «η φροντίδα μας είναι μόνο για τα παιδιά που έχουν ανάγκη» και «όχι για τους επιτήδειους». Όπως είπε «έχουμε βάλει εξαιρετικά αυστηρούς κανόνες για το πώς πιστοποιείται αυτό, μέσα από ιατρικές εξετάσεις, νοσοκομεία κ.λπ.».Ερωτηθείς γιατί οι μαθητές αυτοί πρέπει να εξετάζονται σε όλα τα μαθήματα τον Σεπτέμβριο, εξήγησε πως «υπάρχει ένας νομικός λόγος κι ένας κοινωνικός». «Αν εξεταστείς π.χ. σε δύο μαθήματα και πάθεις κάτι μετά το δεύτερο μάθημα και εξεταστείς στα άλλα δύο μαθήματα που σου μένουν, τότε εγείρονται θέματα ισονομίας. Και αυτά μπορούν να έχουν σοβαρές επιπτώσεις και ως προς τα παιδιά που εξετάστηκαν τον Ιούνιο [...] Αυτά τα παιδιά δίνουν όλα τα μαθήματα και μπαίνουν με την ίδια λογική που μπαίνουν ή δεν μπαίνουν τα παιδιά τον Ιούνιο» διευκρίνισε.Διάλογος για το μάθημα της ιστορίαςΣε ό,τι αφορά στο μάθημα της ιστορίας, ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε πως την ερχόμενη Τετάρτη εγκαινιάζεται «μία μεγάλη συζήτηση γύρω από το θέμα διδασκαλίας της ιστορίας», του εκσυγχρονισμό των βιβλίων και των προγραμμάτων σπουδών.«Αυτό είναι ένα τεράστιο εγχείρημα» τόνισε ο υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε: «Τα τελευταία 10-15 χρόνια έχουν γίνει συγκλονιστικές επεξεργασίες στις έρευνες για ιστορικά ζητήματα, όχι μόνο στον τόπο μας αλλά και στο εξωτερικό. Στη χώρα μας έχουμε αυτό το εκπληκτικό προνόμιο να έχουμε μια εξαιρετικά υψηλού επιπέδου κοινότητα ιστορικών. Εδώ, λοιπόν, πρέπει να αξιοποιήσουμε και τα αποτελέσματα της έρευνας. Γιατί σε όλες τις χώρες υπάρχει μία διάσταση μεταξύ των αποτελεσμάτων της έρευνας κι αυτών που περιλαμβάνονται στα βιβλία της ιστορίας. Και κάθε λίγο συζητούν και οι συνάδελφοι στο εξωτερικό με ποιον τρόπο η ψαλίδα αυτή θα κλείνει».Σχέδια για αναβάθμιση των ΤΕΙΣε άλλο σημείο της συνέντευξής του ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε πως στην τελευταία συνεδρίαση που είχαν οι πρόεδροι των ΤΕΙ τους ζήτησε να στείλουν επισήμως στο υπουργείο τα κριτήρια με βάση τα οποία θα κριθεί ποια τμήματα θα μπορούν να δίνουν διδακτορικά.Είπε ακόμη πως το υπουργείο επεξεργάζεται ένα σχέδιο, οι λεπτομέρειες του οποίου θα ανακοινωθούν τέλος Ιουνίου για τη δημιουργία διετών δομών φοίτησης μέσα στα ΤΕΙ για τους απόφοιτους των επαγγελματικών λυκείων, προκειμένου να μπορούν να παίρνουν επαγγελματική πιστοποίηση ευρωπαϊκών προδιαγραφών.Ερωτηθείς, τέλος, αν υπάρχει προοπτική για ένα νέο σχέδιο «Αθηνά», ο κ. Γαβρόγλου το απέκλεισε κατηγορηματικά.«Μακριά από εμάς. Το σχέδιο "Αθηνά" δεν είχε καμία σχέση με συγχωνεύσεις με κάποια ορθολογικά κριτήρια. Μας διέλυσε το σύμπαν. Δεν συζητάμε αυτό με κανέναν τρόπο», είπε.