Πρώην CEO Volkswagen: Δεν γνώριζα για το σκάνδαλο ρύπων

Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Μάρτιν Βίντερκορν, δήλωσε σε γερμανούς βουλευτές ότι δεν γνώριζε για τη συστηματική χειραγώγηση της εταιρίας αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων πριν την παραδεχθεί επισήμως η VW. «Δεν είναι έτσι τα πράγματα», δήλωσε ο Βίντερκορν ενώπιον της επιτροπής του γερμανικού κοινοβουλίου που ερευνά το συγκεκριμένο θέμα. Η κοινοβουλευτική εξέταση του Βίντερκορν λαμβάνει χώρα εν μέσω ερωτημάτων για το πότε ο πρώην διευθύνων σύμβουλος και άλλα υψηλόβαθμα στελέχη στη VW ανακάλυψαν τη χειραγώγηση των δοκιμών και για ποιο λόγο επέλεξαν να μην ενημερώσουν τους επενδυτές νωρίτερα. «Κι εγώ αναζητώ ικανοποιητικές απαντήσεις», δήλωσε σήμερα ο Βίντερκορν στα πρώτα δημόσια σχόλιά του από τότε που ζήτησε συγγνώμη για το σκάνδαλο σε τηλεοπτικό του μήνυμα στις 22 Σεπτεμβρίου του 2015, 4 ημέρες αφού έγινε γνωστή η είδηση για τη χειραγώγηση στις ΗΠΑ και μία ημέρα πριν παραιτηθεί από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι επενδυτές αναμένουν με ενδιαφέρον την κατάθεση του Βίντερκορν αναζητώντας στοιχεία για το πότε ανακάλυψε τη χειραγώγηση των δοκιμών. Η VW βρίσκεται αντιμέτωπη με αγωγές επενδυτών που αξιώνουν αποζημιώσεις ύψους 8,8 δισ. ευρώ για ζημίες που υπέστησαν από την κατάρρευση της μετοχής της εταιρίας μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου Η VW έχει πει ότι το εκτελεστικό της συμβούλιο δεν ενημερώθηκε για την παραποίηση του σχετικού λογισμικού στα αυτοκίνητα πριν τα τέλη Αυγούστου του 2015 και ανέφερε επισήμως το θέμα στις αρχές Σεπτεμβρίου στις αμερικανικές αρχές. Ερωτηθείς εάν πιστεύει ότι για την υπόθεση αυτή μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνοι μόνο μερικοί μηχανικοί, ο Βίντερκορν παραδέχθηκε ότι υπήρχαν αρκετοί υπάλληλοι που γνώριζαν, αλλά δήλωσε ότι δεν ήξερε πόσα άτομα εμπλέκονταν. Σε ερώτηση για ποιο λόγο ο ίδιος δεν είχε νωρίτερα γνώση του θέματος, ο Βίντερκορν απάντησε: «Οι εφαρμογές λογισμικού αφορούν ένα πολύ συγκεκριμένο τομέα εργασίας στην ανάπτυξη των κινητήρων». Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Volkswagen παραδέχθηκε στις αμερικανικές εισαγγελικές αρχές ότι περίπου 40 εργαζόμενοι είχαν διαγράψει χιλιάδες έγγραφα σε μια προσπάθεια να αποκρύψουν τη συστηματική χειραγώγηση από τους αρμόδιους ρυθμιστικούς φορείς.