Προϊόν ονείρου η MV Agusta Turismo Veloce RC του 2017

Έχοντας πλέον ξεπεράσει την έκπληξη της νιοστής επιβίωσης της MV Agusta, πάψαμε να αναρωτιόμαστε πώς τα καταφέρνει και πλέον απολαμβάνουμε (οπτικά τουλάχιστον) τις πανέμορφες μοτοσυκλέτες που κατασκευάζει. Φέτος η μόδα στο Βαρέζε, όπου η έδρα της εταιρείας, είναι οι μοτοσυκλέτες αλά Ρεπάρτο Κόρσα (RC, Reparto Corsa, αγωνιστική ομάδα). Η μετατροπή ενός μοντέλου σε RC αποτελείται από συγκεκριμένες επεμβάσεις που ξεκινούν από την εμφάνιση και καταλήγουν στα σωθικά της μοτοσυκλέτας, προσδίδοντας μια ζηλευτή μοναδικότητα. Μετά τις F3, F4 και Dragster, σειρά να υποβληθεί στη «θεραπεία RC» είχε η Turismo Veloce, η σπορ-τουριστική με μια πρέζα adventure, αλλά αυστηρά για τον δρόμο. Πολύπλοκο; Μα μιλάμε για την Agusta, μιαν εταιρεία που πάντα ακολουθούσε τον απολύτως δικό της διόλου λιτό δρόμο. Η Turismo Veloce RC λοιπόν, κινείται από τον τρικύλινδρο εν σειρά με τα 798κ.εκ. που προσφέρει στον αναβάτη 110 ίππους και 8,16χλγμ. ροπής. Η μοτοσυκλέτα ζυγίζει 192 κιλά και κατά δήλωση των βορειο-Ιταλών έχει τελική 230 χλμ/ώρα! Στην περιορισμένη έκδοση RC θα κατασκευαστεί σε μόλις 250 αντίτυπα, πράγμα που σημαίνει ότι θα έχει και μια αρκετά πιο τσιμπημένη τιμή σε σχέση με την απλή Turismo Veloce. Η «αγωγή RC» περιλαμβάνει έναν εκτροπέα αέρα από ανθρακόνημα προσαρμοσμένο στο μπροστινό φτερό, χυτούς αλουμινένιους τροχούς 17”, διαφοροποιημένες σχέσεις στο 6χητο κιβώτιο, πιο εργονομική σέλα και καινούργιες βάσεις κινητήρα με περισσότερη ακαμψία. Επεμβάσεις έχει δεχτεί και ο κινητήρας με στόχο τη βελτίωση της αξιοπιστίας αλλά και της απόδοσης, ενώ έχει προστεθεί ένας αντικραδασμικός άξονας που περιστρέφεται αντίστροφα προς τον στρόφαλο, μειώνοντας έτσι τους κραδασμούς και τον μηχανικό θόρυβο του κινητήρα. Όπως είδαμε και στις προηγούμενες εκδόσεις RC, η Tourismo Veloce φορά την αναβαθμισμένη Bερζιόν 2,0 του MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System), του ολοκληρωμένου συστήματος ηλεκτρονικών βοηθημάτων που συνδυάζει την απόδοση του κινητήρα με τη διαχείριση του Traction Control και του ABS. Το σύστημα προσφέρει τρεις διαμορφώσεις λειτουργίας, τις Touring, Sport και Rain, οι οποίες μέσω του ride-by-wire γκαζιού στέλνουν στον τροχό όση δύναμη είναι απαραίτητη για τις εκάστοτε συνθήκες. Η επιβράδυνση έχει ανατεθεί στην Brembo μέσω δύο δίσκων 320χιλ. μπροστά με ακτινικές δαγκάνες και ο έλεγχος των Brembo στο ABS 9.0 RLM της Bosch, δηλαδή σε αυτό που επιτρέπει δυνατό φρενάρισμα και μέσα στις στροφές. Τα ηλεκτρονικά της Tourismo Veloce RC ελέγχουν όμως και την ημί-ενεργητική ανάρτηση που λειτουργεί με αλγόριθμο Skyhook (παρότι το σύστημα δεν είναι πραγματικό Skyhook). Έχει πάντως την ικανότητα να αυτορυθμίζεται ανάλογα με την κατάσταση του δρόμου και την ταχύτητα. Στον στάνταρ εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας περιλαμβάνεται ένα σύστημα πλοήγησης από την Garmin, δυο πλευρικές βαλίτσες 30 λίτρων, κεντρικό σταντ, ρυθμιζόμενη ζελατίνα στο φέρινγκ, θερμαινόμενα γκριπ στο τιμόνι και cruise control. Ακούγεται, οφείλουμε να ομολογήσουμε, σαν την ιδανική μοτοσυκλέτα σπορ-τουρισμού. Και είναι πανέμορφη πέραν κάθε αμφιβολίας. Θανάσης Χούντρας