Νέο Yamaha TMAX για το 2017

Εν όψει της έκθεσης EICMA του Μιλάνου, η Yamaha σέρβιρε μεζεδάκια για να ανοίξει την όρεξη. Η τελευταία της «προσφορά» ανέβηκε στο ίντερνετ λίγο πριν παρουσιάσει τη νέα έκδοση του μέγα σκούτερ της TMAX. Που παρότι μόλις 2 ετών, έπρεπε ούτως ή άλλως να αναβαθμιστεί ενόψει προδιαγραφών Euro4. Το βίντεο που μπορείτε να δείτε παρακάτω, ανέβηκε από την ευρωπαϊκή θυγατρική της εταιρείας. Η τρέχουσα έκδοση του ΤΜΑΧ φορά έναν δικύλινδρο εν σειρά με 530κ. εκ. φυσικά τετράχρονο και υγρόψυκτο κινητήρα που αποδίδει 45,2bhp και 5,3χλγμ. ροπής. Παρότι οι προδιαγραφές Euro4 είναι κατά 65-75% πιο αυστηρές από τις Euro3 (ανάλογα με τον ρύπο, για μοτοσυκλέτες με τελική πάνω από 130χαω), οι μηχανικοί των εταιρειών βρίσκουν τρόπους να μη μειωθεί η απόδοση των κινητήρων. Έτσι το νέο Tmax διατηρεί τον δικύλινδρο κινητήρα των 530 κ.εκ. που όμως έχει δεχτεί πλήθος παρεμβάσεων ώστε να διατηρήσει την απόδοσή του παρά την προσαρμογή του στις προδιαγραφές Euro4. Το μοντέλο παρουσιάστηκε σε 3 εκδόσεις, το «απλό« TMAX, το TMAX SX με σπορ προσανατολισμό, και το TMAX DX με μία σειρά αξεσουάρ για να δώσει αίσθηση πολυτέλειας. Ενδεικτικά, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενος ανεμοθώρακας, cruise control, θερμαινόμενα γκριπ και σέλα και ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση είναι μερικά πέραν των γραφικών και των χρωματικών επιλογών. Για πρώτη φορά στην ιστορία της Yamaha, ένα scooter εφοδιάζεται με σύστημα ηλεκτρονικού γκαζιού YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle), απαραίτητο καθώς φαίνεται για τη διατήρηση των ρύπων εντός των ορίων. Επίσης, το νέο Tmax φέρει traction control με δυνατότητα απενεργοποίησης. Το σύστημα D-Mode της Yamaha, για την επιλογή μεταξύ δύο προγραμμάτων απόδοσης του κινητήρα θα συνοδεύουν τις δύο εκδόσεις, SX και DX. Ωστόσο σημαντικότερη αλλαγή αποτελεί το εντελώς νέο πλαίσιο που είναι από αλουμίνιο, συνοδεύεται από ένα κατά 40mm μακρύτερο ψαλίδι και πέρα από τη μείωση του βάρους (κατά 9 κιλά συνολικά σε σχέση με το παλαιότερο μοντέλο), προσφέρει αυξημένη χωρητικότητα στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα. Νέα είναι και η ρυθμιζόμενη Monocross ανάρτηση μοχλισμού πίσω, για άνεση και ασφάλεια. Η σέλα και η θέση οδήγησης είναι ξανασχεδιασμένες, όπως και τα όργανα που συνδυάζουν δύο αναλογικές ενδείξεις με μια οθόνη TFT πολλαπλών ενδείξεων. Ο ιμάντας κίνησης είναι πλέον από ανθρακονήματα, οι τροχαλίες για την κίνησή του εμπρός και πίσω είναι ελαφρύτερες. Νέα είναι και φωτιστικά σώματα, πιο στρογγυλεμένα, με δύο φώτα ημέρας LED ενώ διαφορετική είναι και η λαβή συνεπιβάτη, όπως και το τελικό της εξάτμισης. [embedded content] Θανάσης Χούντρας