Η Aprilia αναβαθμίζει τη μικροσκοπική RSV4

Κατά πολλούς το καλύτερο, αλλά και πιο παρεξηγημένο superbike, η μικροσκοπική Aprilia RSV4 φορά τα τελευταία χρόνια κορυφαία ηλεκτρονικά βοηθήματα που την κάνουν να ξεχωρίζει. Εξαιρετικό κράτημα, φοβερός κινητήρας που τραβά από χαμηλά, αλλά και … άνεση είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του μοντέλου. Όμως εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και για το 2017 η Aprilia βρήκε τρόπο να βελτιώσει το superbike της, με αφορμή τις επεμβάσεις που έτσι κι αλλιώς θα έπρεπε να κάνει, για να προσαρμοστεί στις προδιαγραφές Euro4. Στόχος ήταν να επιτευχθεί αυτό χωρίς την προσθήκη βάρους ή την απώλεια ιπποδύναμης. Βοηθοί τα νέα ηλεκτρονικά συν κάποιες ιδιαίτερες επεμβάσεις στον κινητήρα. Στα ηλεκτρονικά, παραμένει το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Aprilia Traction Control), αλλά πλέον ρυθμίζεται εν κινήσει και μάλιστα ο αναβάτης δεν χρειάζεται καν να κλείσει το γκάζι γι' αυτό. Επιπλέον το νέο σύστημα λειτουργεί με νέα λογική, πιο «έξυπνη». Το ίδιο ισχύει και για το Aprilia Launch Control (υποβοήθηση εκκίνησης) που χρησιμοποιεί νέες στρατηγικές, με ισχυρές επιρροές από την εμπειρία των αγώνων. Και αυτό το σύστημα ρυθμίζεται εν κινήσει, από ένα νέο διακόπτη στο αριστερό γκριπ. Το quickshifter της RSV4 λειτουργεί τώρα και στα κατεβάσματα, όπου χρησιμοποιεί το τρικ auto-blip (τσίμπημα γκαζιού) για να πετύχει καλύτερο συγχρονισμό. Στο στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα Cornering ABS της Bosch, το οποίο στην εκδοχή αυτή προσφέρει και μια εξτρά λειτουργία, μειώνοντας το ανασήκωμα του πίσω μέρους στο φρενάρισμα, πράγμα που ως γνωστόν αυξάνει τη σταθερότητα της μοτοσυκλέτας. Κι ακόμα το Cornering ABS της RSV συνομιλεί με τις τρεις νέες μόντες λειτουργίας του κινητήρα (Sport, Track και Race), προσαρμόζοντας ανάλογα τη δική του συμπεριφορά. Τέλος, υπάρχει και cruise control! Κουράστηκε κανείς; Έχει και συνέχεια... Στον πίνακα οργάνων δεσπόζει μια νέα έγχρωμη οθόνη TFT που αντικαθιστά το προηγούμενο υβριδικό (δλδ. ψηφιακό και αναλογικό) καντράν. Από τις φωτογραφίες φαίνεται πολύ ευκρινής, τα στοιχεία στα διάφορα παράθυρα ευανάγνωστα και τακτοποιημένα. Αν η πλοήγηση μεταξύ των παραθύρων έχει τη σωστή λογική, τότε εκτός από περιεκτική σε πληροφορίες θα είναι και εύκολη στη χρήση. Η μοτοσυκλέτα μπορεί να συνδεθεί με το κινητό του αναβάτη μέσω Bluetooth χάρη στο σύστημα V4-MP. Έτσι αυτός μπορεί να προγραμματίσει τα ηλεκτρονικά της μοτοσυκλέτας, προσαρμόζοντάς τα ακόμα και σε κάθε στροφή ή sector μιας πίστας -κάτι που ακούγεται ιδανικό, αν βέβαια ξέρει τί τού γίνεται... Η βελτίωση φέτος είναι πως το σύστημα απαιτεί λιγότερη ενέργεια και δεν αδειάζει τόσο γρήγορα την μπαταρία του κινητού. Η απόδοση παρά τις προδιαγραφές Euro4 έχει μείνει ίδια στους 201 hp στις 13.000 σαλ και 11,75 χλγμ ροπής στις 10.500 σαλ. Πώς το κατάφερε αυτό η Aprilia; Κυρίως ανεβάζοντας κατά 300 στροφές το κόκκινο του κινητήρα, πράγμα που έγινε εφικτό με τη χρήση μιας πολύ ισχυρότερης σε υπολογιστική δύναμη ECU, με παράλληλο όφελος την εγκατάλειψη από το μοντέλο 2017 του συστήματος μεταβλητής εισαγωγής. Οι βαλβίδες έχουν νέα ελατήρια και λειτουργούν με βελτιστοποιημένο χρονισμό. Τα πιστόνια είναι επίσης ελαφρύτερα και έχουν δεχτεί επεξεργασία για μείωση τριβών. Όλες αυτές οι αλλαγές έχουν αποβεί και προς όφελος της αξιοπιστίας κατά τούς Ιταλούς. Η RSV4 φορά τώρα δίσκους 330 χιλ. με μονομπλόκ δαγκάνες, τις Μ50 της Brembo. Στις αναρτήσεις το «απλό» μοντέλο RR φορά πιρούνι και αμορτισέρ της Sachs, ενώ το RF φορά το πιρούνι NIX και το αμορτισέρ TTX της Öhlins με προοδευτικό μοχλισμό στην άρθρωση. Με τούτα και με κείνα, η Aprilia δηλώνει πως το μοντέλο 2017 είναι κατά ένα δευτερόλεπτο πιο γρήγορο από το τρέχον μοντέλο. Σε ποια πίστα και με ποιον αναβάτη, δεν μπορέσαμε να μάθουμε. Δεν έχει όμως και τόσο σημασία, η RSV4 ήταν πάντα ανάμεσα στις κορυφαίες και τώρα με τις νέες προσθήκες/αλλαγές/επεμβάσεις δεν γίνεται μόνον περισσότερο ανταγωνιστική, αλλά και δείχνει τον δρόμο σε πολλούς τομείς.  Θανάσης Χούντρας