Opel Astra 1.0 ECOTEC: Πάνω από τη βάση

Κείμενο: Γιάννης Αδάναλης Φωτογραφίες: Opel Το Opel Astra ήταν και παραμένει ένας από τους πρωταγωνιστές της κατηγορίας των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks εξαργυρώνοντας όχι μόνο τη… μαζικότητα που διακρίνει τα προϊόντα της γερμανικής φίρμας ή την προοδευτικότητα που χαρακτήριζε διαχρονικά τον σχεδιασμό του αλλά και το εξαιρετικό positioning το οποίο το έφερνε πάντα στην καρδιά της ελληνικής αγοράς.Η σημερινή γενιά του γερμανικού best seller δεν θα μπορούσε από το να ακολουθήσει τον δρόμο που έχουν χαράξει οι προηγούμενες. Το design του εξασφαλίζει σαφείς αποστάσεις από τους συντηρητικότερους, κατά κανόνα, ανταγωνιστές του, καθώς και την εικόνα ενός ποιοτικότερου συνόλου.Μια εικόνα που έστω και κατά το ήμισυ επαναλαμβάνεται στο εσωτερικό. Θέτοντας ως όριο το μέσο του ταμπλό, ο θάλαμος επιβατών του Astra παρουσιάζει δύο πολύ διαφορετικά πρόσωπα. Στο πάνω τμήμα τα υλικά ικανοποιούν ακόμα και τους πιο απαιτητικούς, δείχνοντας ικανά να αντιπαρατεθούν σε επίπεδο φινιρίσματος και συναρμογής στους premium «παίκτες» της κατηγορίας.Αντιθέτως, χαμηλώνοντας το βλέμμα σου αυτό που αντικρίζεις είναι σκληρά πλαστικά που μοιάζουν να έχουν μεταφερθεί αυτούσια από το μακρινό παρελθόν του αυτοκινήτου, μετριάζοντας τις συνολικά καλές εντυπώσεις.Ο σύγχρονος εξοπλισμός σε επαναφέρει στο σήμερα. Παρά το γεγονός ότι έχεις να κάνεις με τη μικρότερη σε ισχύ και κυβισμό έκδοση του αυτοκινήτου, τα στοιχεία του βασικού αλλά και του προαιρετικού εξοπλισμού θα υπερκαλύψουν τις πραγματικές σου ανάγκες.Το ίδιο ισχύει και για τους διαθέσιμους χώρους. Αν και το συνολικό μήκος περιορίστηκε σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν φτάνοντας πλέον τα 4,37 μέτρα, οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν μεγαλύτερο -κατά 3,5 εκατοστά- χώρο για τα πόδια τους.Χωρίς να συνιστούν την κορυφαία επίδοση της κατηγορίας, τα 370 λίτρα του χώρου αποσκευών επαρκούν και σε κάθε περίπτωση υποστηρίζουν το ξεκάθαρα οικογενειακό προφίλ του αυτοκινήτου. Άλλωστε είναι κάτι παραπάνω από προφανές πως με τον κινητήρα του 1,0 λίτρου και τους 105 ίππους είναι δύσκολο να διεκδικήσεις κάτι περισσότερο από την άνετη και ασφαλή μεταφορά σου από το ένα σημείο στο άλλο.Ο περιορισμός του συνολικού βάρους σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη γενιά του αυτοκινήτου φτάνει ως και τα 200 κιλά, κάτι που κάνει το έργο του τρικύλινδρου μοτέρ σαφώς πιο εύκολο. Μάλιστα, τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι ακόμα καλύτερα αν το μηχανικό κιβώτιο διέθετε έκτη σχέση και ως εκ τούτου πυκνότερη κλιμάκωση.Σε ό,τι αφορά στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά λειτουργίας του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης των 999 κ.εκ., ο κραδασμός και ο θόρυβος που παράγει διατηρούνται σε απολύτως ανεκτά επίπεδα. Ενθαρρυντικό είναι και το γεγονός πως η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου διατηρείται με ευκολία σε μονοψήφια νούμερα, με ή χωρίς τη συμβολή του συστήματος start&stop.Πέρα από τις επιδόσεις και την αποδοτικότητα, ο περιορισμός του συνολικού βάρους έχει ευνοήσει τόσο τα δυναμικά χαρακτηριστικά του πλαισίου όσο και την ικανότητα της ανάρτησης να διαχειρίζεται τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.Το Opel Astra των 999 κ.εκ. δεν θα κουράσει, δεν θα απογοητεύσει τους απαιτητικότερους αλλά και δεν θα προκαλέσει την αμηχανία των ανυποψίαστων. Μπορεί ο χαρακτήρας να λείπει από τον τρόπο με τον οποίο κινείται στην άσφαλτο, υπάρχει ωστόσο η αποτελεσματικότητα και η σαφής βελτίωση που παρουσιάζει το σύνολο των χαρακτηριστικών του.Το νέο και καλύτερο σε όλα πλαίσιο κάνει τη διαφορά, αμβλύνοντας την όποια ένσταση μπορείς να διατυπώσεις για την ποιότητα συγκεκριμένων επιφανειών του εσωτερικού και την επιλογή του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων.